کد خبر: ۳۶۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

بارندگی‌ها در همدان بی‌نظیر بود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بارندگی استان همدان در 72 ساعت اخیر بی‌نظیر بود و در مجموع از ابتدای مهر سال گذشته تا امروز 421 میلیمتر بارندگی رخ داده در حالیکه بارندگی مدت مشابه سال گذشته 290 میلیمتر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 "مرتضی عزالدین" پنج‌‍شنبه 26 فروردین در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: براساس آمار بلندمدت 288 میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که 45 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورودی سد اکباتان 20 هزار لیتر در ثانیه است و اواسط اردیبهشت به بعد احتمالا سرریز خواهد داشت. همچنین حجم فعلی سد کلان ملایر 33.6 میلیون مترمکعب و ورودی آن 3200 لیتر در ثانیه است. در سد سرابی تویسرکان نیز حجم آب به 8.6 میلیون مترمکعب رسیده و ورودی آن 200 لیتر در ثانیه گزارش شده است.

عزالدین با بیان اینکه سد شنجور رزن 800 هزار مترمکعب حجم دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دریچه‌های سد شنجور رزن را بسته بودیم و در خصوص آبگیری آن نگرانی داشتیم اما خوشبختانه در حال حاضر ورودی سد به 600 هزار لیتر در ثانیه رسیده است و در شهریور امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به تخصیص 65 درصدی اعتبارات آب منطقه‌ای در سال گذشته، بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال 92، 96 میلیارد تومان بوده که در سال 93 به 105 میلیارد تومان و در سال گذشته به 181 میلیارد تومان رسیده است. بخشی از این اعتبارات از محل اوراق مشارکت و منابع داخلی وزارت نیرو تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این بخش در قالب 29 طرح و 47 پروژه تخصیص یافته است، از آغاز به کار تصفیه خانه ملایر خبر داد و گفت: در حال حاضر آب تصفیه خانه به میزان 3 میلیارد تومان پیش‌خرید تضمینی شده است.

عزالدین اظهار کرد: 31 میلیارد تومان برای سد تالوار، 2.5 میلیارد تومان برای سد سرابی و 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای سد نعمت آباد گرفته شده است و براساس قولی که از وزارتخانه گرفته‌ایم تا پایان اردیبهشت 10میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی از سد تالوار اختصاص داده می‌شود.

وی از انسداد هزار و 359 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: از دوسال اخیر تاکنون هزار و 359 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است که باعث شده 139 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: در خصوص خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه برق شهید مفتح تاکنون 86 میلیارد تومان هزینه شده است و پروژه انتقال آب از دره مرادبیگ نیز با موفقیت انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین