کد خبر: ۳۶۰۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

احتمال ویروسی‌بودن منشا مسمومیت در اسلام‌آبادغرب/تنها 6تن از300 بیمار بستری شدند

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی با بیان احتمال ویروسی بودن منشا مسمومیت شهروندان در اسلام آباد غرب تاكید كرد: در شهرها و مناطقی كه آب های سطحی به دلیل بازندگی های اخیر بالا آمده مردم در رعایت بهداشت دقت بیشتری داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرج حریرچی روز جمعه هنگام عیادت از چند تن از بیمارانی كه طی 2 روز اخیر در اسلام آبادغرب دچار مسمومیت شده در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم باید دست های خود را مكرر شست و شو دهند و توجه داشته باشند آب آشامیدنی مطمئن مصرف كنند و حتی المقدور آب را بجوشانند.

وی با تاكید بر اینكه مردم باید در مصرف میوه و سبزی ها نیز دقت كنند، عنوان كرد: كما اینكه با رعایت بیشتر این موارد الان تعداد مراجعه كنندگان ما نسبت به روزهای قبل به بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب فروكش كرده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كرمانشاه گفت: پس از گزارش همكاران ما در خصوص شیوع بیماری در اسلام آبادغرب برای بررسی بیشتر موضوع امروز وارد این شهر شدم.

حریرچی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و ضعف های احتمالی در زیرساخت های آب آشامیدنی و تامین آب سالم ممكن است آب های آلوده به آب های آشامیدنی دسترسی پیدا كنند كه در این زمینه وزارت بهداشت توصیه هایی را به مردم كرده است. 

وی اضافه كرد: ممكن است در اثر بارندگی ها آب های آشامیدنی آلودگی هایی را پیدا كنند كه یكی از شهرهایی كه این مشكل پیش آمد اسلام آباد غرب بود، هرچند علائم وسیع نبوده و با تلاش شبانه روزی نیروها و مسئولان بهداشت و درمان علائم كنترل شده و فقط 6 نفر احتیاج به بستری داشتند و بقه مراجعان سرپایی درمان شدند.

وی در خصوص شایعات مبنی بر ورود ویروس ناشناخته گفت: به احتمال زیاد منشاء این بیماری ویروسی است و یكی از ویروس های شناخته شده است همانطور كه علائم مراجعان بیشتر در حد تهوع و دل پیچه مختصر است و 6 نفر بستری شده هم مشكل خاصی نداشتند.

وی اظهار كرد: با توجه به اینكه بازندگی قطع شده و سطح آب ها هم فروكش كرده مراجعه مردم هم به مراكز درمانی كمتر شده است.

حریرچی در مورد سطح علائم برای مراجعه به پزشك یا مراكز درمانی نیز گفت: اگر اسهال رخ بدهد مراقبت های پزشكی لازم است و اگر اسهال شدید باشد و حالتی از كم آبی در بدن و ضعف شدید رخ بدهد باید به بیمارستان مراجعه كنند و آنجا هم پزشكان تشخیص می دهند كه بیمار سرپایی درمان شود یا بستری كنند.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در پایان گفت: از زحمات چند روزه پرستاران، پزشكان و كادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب كه كاملا مسلط و با تدبیر موضوع را حل كردند قدردانی می كنم و امیدوارم مشكل به زودی حل شود.

ظرف 2 روز گذشته حدود 300 نفر از مردم اسلام آبادغرب و روستاهای اطراف این شهر به علت مسمومیت و با علائم تهوع و دل پیچه به بیمارستان امام خمینی (ره ) این شهر مراجعه كردند.

اسلام آباد غرب با 150 هزار نفر جمعیت در 55 كیلومتری غرب كرمانشاه قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین