کد خبر: ۳۶۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
در دیدار پادشاه برونئی

روحانی: ایران و برونئی برای توسعه روابط و همكاری ها اراده جدی دارند

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اراده جدی برای توسعه روابط و همكاری ها میان ایران و برونئی دارالسلام، اظهار امیدواری كرد: همكاری‌های دو كشور در زمینه مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و در سطح جهان اسلام ارتقاء پیدا كند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در استانبول، در دیدار «سید سلطان حسن البولكیا» پادشاه برونئی، روابط دوستانه و خوب دو كشور را پایه‌ای برای توسعه همه‌جانبه مناسبات برشمرد.

سیزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری‌ اسلامی (OIC) با شعار «اتحاد و همبستگی برای عدالت و صلح»، روز گذشته با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، در شهر استانبول تركیه آغاز به كار كرد اجلاس امروز به كار خود پایان می دهد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر روحانی افزود: تهران -سری بگاون می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات فنی مهندسی، انرژی و پتروشیمی و حل و فصل مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مانند مبارزه با تفكرات افراطی همكاری‌های خوبی با هم داشته باشند.

رییس‌ جمهوری ارتباط بخش‌های خصوصی و كارآفرینان دو كشور را در توسعه مناسبات حائز اهمیت دانست و افزود: گسترش روابط ایران و برونئی می‌تواند نقش مؤثری در نزدیكتر شدن روابط ایران با اتحادیه كشور های جنوب شرق آسیا ( آ.س.آن) داشته باشد.

روحانی با تأكید بر این كه باید برای معرفی اسلام واقعی به جامعه جهانی به ویژه نسل جوان دنیای اسلام اقدامات فرهنگی مشترك داشته باشیم تا بتوانیم اسلام برادری، رحمت و دوستی را گسترش دهیم؛ گفت: امروز عده‌ای كه هیچ ارتباطی با اسلام، قرآن و سنت پیامبر (ص) ندارند چهره خشنی از اسلام ارائه می‌كنند كه نباید اجازه دهیم آنها در این مسیر موفق شوند.

سیدسلطان حسن البولكیا پادشاه برونئی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس‌جمهوری كشورمان گفت: تمدن، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبای ایران همواره مورد توجه مردم برونئی بوده است.

پادشاه برونئی با اشاره به زمینه‌های گوناگون توسعه همكاری‌ها میان دو كشور خواستار گسترش روابط و مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

پادشاه برونئی با اشاره به این كه امروز افراطی‌گری و تروریسم به عنوان چالشی مشترك برای همه كشورهای اسلامی مطرح است، گفت: باید در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری همكاری‌های خود را ارتقا دهیم تا چهره واقعی اسلام به جهان شناسانده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین