کد خبر: ۳۶۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

قطع آب ۸ روستای لرستان/ ۱۴۳ روستا خسارت دیدند/ورود آب به برخی منازل در خرم‌آباد

بر اثر بارش رحمت الهی در روزهای اخیر و سیلاب دو روز گذشته، آب شرب ۸ روستای لرستان قطع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
با آغاز بارش‌های اخیر ۱۴۳ روستای استان خسارت دیدند که با تلاش‌های انجام شده این تعداد به ۸ روستا رسیده است.

مهندس «علیرضا کاکاوند» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در این‌باره گفت: با آغاز بارش‌های اخیر و آغاز سیلاب در مسیر رودخانه‌های استان، ۱۴۳ روستای لرستان دچار خسارت شدند که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تعداد روستاهای خسارت دیده و فاقد آب آشامیدنی به ۸ روستا رسیده است.

وی افزود: از این تعداد روستا، ۷ روستا در شهرستان پلدختر و یک روستا در شهرستان دوره چگنی هستند.

این مسئول تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده آبرسانی به این روستاها توسط ۱۲ تانکر سیار انجام می‌شود و تاکنون ۴۰۰۰ بسته آب معدنی نیز در میان روستاییان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: نیروهای شرکت آبفار لرستان با تمام توان به صورت شبانه‌روزی برای رفع مشکل این روستاها در تلاش هستند که به دلیل وجود تجهیزات و امکانات آبرسانی روستایی در مسیر سیلاب و داخل رودخانه، امکان وصل آب روستاهای یاد شده وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، کاکاوند با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار کرد: تا فروکش کردن سطح رودخانه‌ها و کاهش سطح آب، امکان برآورد خسارت و وصل شدن آب شرب روستاهای خسارت دیده در این مناطق وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه نیروهای این شرکت در سراسر استان به صورت آماده‌باش کامل در تلاش هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی نسبت به آبرسانی با تانکر و یا وصل خطوط انتقال آب اقدام کنند.

بارش ۱۹۶ میلی‌متری باران/ ورود آب به برخی منازل در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد از بارش ۱۹۶ میلی‌متری باران در این شهرستان خبر داد.

«حبیب‌الله خجسته‌پور» اظهار کرد: بارندگی‌های این چند روز در سنوات اخیر بی‌سابقه بوده و تاکنون ۱۹۶ میلی‌متر بارش باران داشته‌ایم.

وی درباره خسارات این بارندگی‌ها گفت: به راه‌های روستایی٬ خطوط آب و برق٬ پل‌های موقت٬ بخش‌های کشاورزی٬ عشایری و... آسیب وارد شده‌ اما هنوز برآورد اولیه خسارت امکان‌پذیر نیست.

خجسته‌پور تصریح کرد: در برخی محله‌ها آب فراتر از کانال‌ها و رودخانه‌ شهر رفت و با ورود به منازل همشهریان خساراتی وارد کرد.

فرماندار خرم‌آباد افزود: هم‌اکنون راه‌های ارتباطی چند روستا مسدود شده که دستگاه‌های متولی در حال فعالیت برای رفع مشکل هستند.

وی گفت: مشکل آب دو روستا رفع شده و تمامی روستاها از لحاظ برق و آب هیچ مشکلی ندارند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اثر این بارندگی‌ها تلفات جانی نداشته‌ایم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین