کد خبر: ۳۶۱۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

مدیرمسئول «چلچراغ» با اشاره به طرح خرید مجلات برگشتی: دیگر بهانه‌ای برای نخواندن نمی‌ماند

مدیر مسئول هفته‌نامه «چلچراغ» ارتقاء فرهنگ مطالعه و کمک به اقتصاد نشریات را از جمله دستاوردها و نتایج مطلوب اجرای طرح خرید مجلات برگشتی عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : فریدون عموزاده خلیلی به بیان دستاوردهای مطلوبی که طرح خرید مجلات برگشتی می‌تواند در بر داشته باشد پرداخت و گفت: مهمترین دستاورد این طرح، ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است. هم اکنون مراکز عمومی بسیاری در کشور ما وجود دارد که به طور بالقوه‌ای امکان و فرصت مطالعه برای شهروندان در آنجا وجود دارد اما به دلیل فقدان مواد خواندنی این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در اماکن عمومی کشورهای پیشرفته امکان مطالعه به نحو مطلوبی مهیاست و شهروندان در زمان انتظار به خواندن روزنامه‌ها و نشریات می‌پردازند، گفت: متاسفانه تا کنون این شرایط در کشور ما کمتر وجود داشته و در صورتی که شماره‌های برگشتی مجلات در این مراکز در اختیار شهروندان قرار داده شود دیگر بهانه‌ای برای نخواندن وجود نخواهد داشت.

عموزاده خلیلی همچنین گفت: این طرح با ایجاد فضایی مطلوب برای معرفی واقعی، درون‌زا و غیر تبلیغاتی محصولات رسانه‌ای، به نشریات کشور کمک می کند تا در معرض شناسایی و استفاده مخاطبانی قرار گیرند که شاید برخی حتی از وجود چنین نشریاتی مطلع نباشند.

به گفته این فعال مطبوعاتی، تصوری که یک ناشر، روزنامه‌نگار یا فعال مطبوعاتی دارد که ممکن است در مواردی نشریه یا مطلب من خمیر شود قطعا می‌تواند در کیفیت کارش تاثیر داشته باشد اما اجرای این طرح چرخه مداوم و مثبتی ایجاد می‌کند که از مخاطب به نشریه و از نشریه به روزنامه‌نگار ادامه داشته و ارتقای سطح مطالعه جامعه از نتایج مثبت آن است.

مدیر مسئول هفته نامه چلچراغ تصریح کرد: اجرای این طرح از جمیع جهات حرکت خوبی است و اگر چه پولی که بابت انجام این طرح به نشریات می‌رسد مبلغ بالایی نیست اما به هرحال کمک قابل توجهی به اقتصاد نشریات صورت می گیرد.

عموزاده خلیلی در ادامه گفت: ارزیابی من از روند اجرای طرح تا اینجای کار مثبت است و تنها نگرانی من این است که اجرای آن مداومت نداشته و ناتمام بماند که در این صورت آسیب‌های آن بیشتر از زمانی است که چنین طرحی وجود نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار من این است که مدیران مطبوعات و مخاطبان، مجریان این طرح را در جهت مرتفع ساختن موانع احتمالی یاری دهند.

به گزارش ایسنا، طرح خرید مجلات برگشتی، از دی ماه 94 در معاونت مطبوعاتی کلید خورد و تا کنون بالغ بر 250 هزار نسخه از نشریات عضو با اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان خریداری و به صورت رایگان در اختیار مراکز عمومی - فرهنگی قرار گرفته است. تا پایان اسفند ماه 105 نشریه در این طرح ثبت نام کرده اند.

کتابخانه‌ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایانه های مسافربری ریلی جاده ای، خوابگاه‌های دانشجویی، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت، سالن انتظار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کمپ‌های ترک اعتیاد، بهزیستی، خیریه‌ها و ... از جمله مراکزی هستند که در اولویت دریافت این بسته‌های فرهنگی رایگان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین