کد خبر: ۳۶۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

مدیرعامل ایر فرانس: از آغاز پرواز ها به ایران احساس غرور می کنم

فردریک گاژی رئیس هیئت مدیره «ایرفرانس» نیز گفت: « به بازگشتمان به ایران بسیار افتخار می کنیم»
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» فرانسه که از سال 2008 به علت تحریمهای بین المللی اعمال شده بر ضد ایران پروازهای خود را به این کشور تعلیق کرده بود پروازها بین پاریس و تهران را ازسرگرفت.  

خبرنگاران فرانس پرس خبر دادند پرواز «آ اف 738» که از فرودگاه شارل دوگل پاریس به پرواز در آمده بود در ساعت 20 به وقت محلی (15 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) 10 دقیقه پیش از زمان مشخص شده در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به زمین نشست.  

این هواپیما آلن ویدالی وزیر حمل و نقل فرانسه را منتقل می کرد که با هیئتی از 15 شرکت به مدت دو روز در تهران خواهد بود.  

در مراسم استقبالی که در سالن وی آی پی این فرودگاه برگزار شد ویدالی گفت «از ازسرگیری این پروازهای مستقیم» بین فرانسه و ایران «احساس غرور می کنم» و افزود :« امکان جابجایی بین پاریس و تهران مسئله ای اساسی برای انجام همکاری ها به شمار می رود.»  

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در مراسم استقبال از ویدالی گفت از اینکه می بیند ایر فرانس فعالیت خود را در تهران از سرگرفته است خوشحال است.

فردریک گاژی رئیس هیئت مدیره «ایرفرانس» نیز گفت :« به بازگشتمان به ایران بسیار افتخار می کنیم» و «کیفیت» و «گرمی»‌ استقبالی را که از این شرکت فرانسوی هنگام بازگشت به ایران صورت گرفت ستود.  

ایرفرانس دسامبر گذشته بازگشایی خط پروازی با تهران را به میزان سه پرواز در هفته در پی توافق بین المللی که ژوئیه گذشته در خصوص مسئله هسته ای ایران به دست آمد اعلام کرده بود.  

اما فرانسه اوایل آوریل پس از آنکه این شرکت در بخشنامه ای داخلی از کارکنان خود خواست «در این پرواز و هنگام خروج از هواپیما در ایران (بر اساس قوانین ایران) شلوار،‌ لباس بلند و پوششی که موها را بپوشاند استفاده کنند» جنجالی را شاهد بود.  

اما این شرکت در نهایت تسلیم درخواست اتحادیه ها شد و پذیرفت کارکنان را فقط در این پروازها بین پاریس و تهران به صورت داوطلبانه تعیین کند.
 
شرکتهای «لوفتهانزا»ی آلمان، «آل ایتالیا»ی ایتالیا و «اوستریان ایرلاینز» اتریش نیز پیش از این پروازهای خود را به تهران ازسر گرفته اند و شرکت «بریتیش ایرویز» نیز قصد دارد پروازها بین لندن و تهران را در ژوئیه آینده ازسربگیرد.   
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین