کد خبر: ۳۶۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایه: پیگیر پرونده قتل ستایش هستم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایه گفت: پیشگیری از وقایع مشابه واقعه اسف بار قتل دختر بچه افغانی در ورامین باید در صدر برنامه‌های شوراهای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان‌ها قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر الفت گفت: واقعه تلخ و دردناک ورامین که طی آن ضمن تعرض به یک دختر بچه ۶ ساله افغانی و قتل وی، تأسف و تأثر آحاد جامعه را در پی داشت، از ابعاد مختلف قابل بررسی و رسیدگی است. آنچه مسلم است دستگاه قضایی کشور هیچگونه اغماضی در رسیدگی به این پرونده و مجازات مجرم به دلیل اینکه مقتول از اتباع و مهاجرین افغانی بوده نخواهد داشت.

او گفت: تبعه خارجی بودن مقتول هیچ اثری بر ماهیت مراحل رسیدگی به پرونده ندارد. جمهوری اسلامی ایران بیش از 3 دهه است که میزبان بالغ بر سه میلیون نفر از مهاجرین و اتباع کشور دوست و همسایه افغانستان است و تاکنون خدمات بسیار وسیعی به این عزیزان ارائه کرده و خواهد کرد.

الفت این واقعه را در تاریخ قضایی کشور در نوع خود کم نظیردانست و گفت: هم اکنون پرونده های متعددی در خصوص جرایم ارتکابی اتباع خارجی علیه شهروندان ایرانی و بالعکس جرایم شهروندان ایرانی علیه مهاجرین و اتباع خارجی در محاکم قضایی با جدیت کامل و رعایت قانون در دست رسیدگی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین ضمن محکوم کردن این واقعه دردناک اظهار امیدواری کرد که هیچگاه شاهد این قبیل اعمال در هیچ کجای دنیا نباشیم.

او گفت: باید مراقبت شود به صرف این چنین وقایعی که البته بسیار سنگین و دردناک هم بود، مجموعه خدمات وسیع جمهوری اسلامی ایران به میهمانان عزیز افغانی تحت الشعاع قرار نگیرد و دستاویزی برای اعمال نیات شوم دشمنان به ویژه در روابط خوب و برادرانه در کشور ایران و افغانستان نشود.

الفت گفت: مراقبت والدین از کودکان و نوجوانان خود» به ویژه در مناطق دارای جمعیت ناهمگون یکی از راه‌های پیشگیری از چنین وقایع تلخی است، در عین حال قطعاً موضوع چگونگی پیشگیری از وقایع مشابه در دستور کار شورای پیشگیری از جرم دادگستری کل استان ها قرار خواهد گرفت و اقدامات پیشگیرانه لازم متناسب با شرایط و وضعیت اجتماعی هر منطقه تبیین و به اجرا در خواهد آمد.

او تأکید کرد: مهاجرین و اتباع خارجی مقیم، میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند و حفظ حقوق و صیانت از جان، مال و ناموس آنها وظیفه ماست، البته متقابلا دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیز انتظار دارد ایرانیان حاضر در سایر کشورهای دنیا، تحت حمایت نهادهای انتظامی و قضایی آن کشور ها قرار داشته باشند.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان ضمن همدردی با خانواده مقتول تاکید کرد که مراحل رسیدگی به پرونده قتل مظلومانه این میهمان کوچک جمهوری اسلامی را پیگیری خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین