کد خبر: ۳۶۲۰۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

ترامپ: اسناد رسوا كننده ای در مورد نقش سعودی ها در یازده سپتامبر وجود دارد

دانالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان درانتخابات ریاست جمهوری آمریكا با تاكید برضرورت و اهمیت انتشار گزارش كمیته تحقیق واقعه یازدهم سپتامبر گفت كه او اطمینان دارد در این گزارش اسناد رسوا كننده ای در مورد نقش عربستان سعودی در این واقعه تروریستی وجودخواهدداشت.
آفتاب‌‌نیوز : دونالد ترامپ نامزد پیشرو وجنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا روزسه شنبه درگفت و گو با شبكه فاكس نیوز خواستار انتشار فوری گزارش كمیته تحقیق یازدهم سپتامر شد و گفت این گزارش كه به گفته او اسناد رسوا كننده ای در آن وجود دارد، می بایستی مدت ها پیش درمعرض دید مردم آمریكا قرار می گرفته است.

ترامپ با تاكید بر این كه او می داند در این گزارش چه اسنادی وجود دارد به صراحت گفت كه اسناد بدست آمده بطور جدی و قاطع به نقش رژیم سعودی دراین واقعه تروریستی اشاره دارد.این 'یك مسئله خیلی جدی است'.

ترامپ در این گفتگوی تلویزیونی به این مسئله نیز اشاره كرد كه او از مدت ها قبل گفته است كه آمریكا به دروغ عراق را عامل این حمله تروریستی وانمود كرده و به این بهانه این كشور را موردحمله قرار داده بود و افزود كه او یقین دارد انتشار این گزارش درستی نظر او را اثبات خواهد كرد.

این نامزدجنجالی جمهوریخواهان درنهایت با بیان اینكه اسناد موجود در این گزارش خواه ناخواه زمانی منتشر خواهند شد گفت:خوب است كه در نهایت بدانیم كه دوستان ودشمنان آمریكا چه كسانی هستند، و افزود كه او در انتظار خواندن اسناد رسوا كننده ای است كه در این گزارش وجود دارد.

دولت وكنگره آمریكا از زمان تكمیل گزارش این كمیته 28 صفحه از این گزارش را كه در آن اسنادی در ارتباط با عربستان سعودی وجود دارد تحت عنوان اسناد محرمانه ملی ممنوع الانتشار اعلام كرده است.

به گزارش ایرنا، كاخ سفید بدنبال فشار ها و مطالبات زیاد محافل سیاسی و مردم آمریكا مبنی بر انتشار اسناد مذكور سرانجام اعلام كرد كه اوباما بررسی و تصمیم گیری درمورد انتشار این گزارش را به جیمز كلپر رییس امنیت و اطلاعات ملی آمریكا محول كرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین