کد خبر: ۳۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۰۹:۴۶
«ولی الله شجاع پوریان» عضو فراكسيون اقليت:

واكنشها باعث شد طيف مصباح بفهمد هركاري نمي تواند بكند

آفتاب‌‌نیوز :  «ولی الله شجاع پوریان» نماینده بهبهان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در مورد سخنان مصباح یزدی و شاگردانش درباره تضاد اندیشه امام با جمهوریت و واکنش اصلاح طلبان در مورد این مسأله اظهار داشت: چون صحبت های مصباح یزدی به بنیادی ترین رکن جمهوری اسلامی یعنی مشروعیت نظام براساس رأی و نظر مردم که در قالب اندیشه ها و نظریات سیاسی امام بارها مطرح شده و عملا پس از پیروزی انقلاب در بیش از 20 انتخابات این سیره نهادینه شده باز می گردد بنابراین عکس العمل گسترده ای در برابر مواضع انحرافی آقای مصباح اتخاذ شد. 

وی اظهار داشت: چنانچه بررسی لازم صورت گیرد این عکس العمل ها تنها به یک گرایش سیاسی خاص محدود نشد و تعداد زیادی از صاحبنظران اصولگرا نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. 

شجاع پوریان تأکید کرد: البته نگاه اصلاح طلبان به جایگاه رأی مردم باعث شده این طیف حساسیت بیشتری نشان دهد.
 
وی با اشاره به اینکه پس از رحلت امام(ره) مصباح هرازگاهی چنین موضع گیری هایی داشته است اظهار داشت:‌ اینگونه سخنان آقای مصباح برای محافل سیاسی و اجتماعی شناخته شده است ولی این بار با صراحت بیشتر و با هدف قرار دادن بن مایه اصلی نظام جمهوری اسلامی شروع شده است. 

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم تأکید کرد:‌ بنابراین لازم بود همه افرادی که به منظومه فکری حضرت امام(ره) سرسپردگی دارند و برای پیروزی انقلاب قبل و پس از آن (مرحله انقلاب و پس از جنگ تحمیلی) سرمایه گذاری و فداکاری کردند از نظام جمهوری اسلامی ایران با قرائتی که امام(ره) ارائه کردند، دفاع کنند. 

شجاع پوریان با اشاره به پاسخ مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) افزود: خوشبختانه این مؤسسه که رسالت اصلی اش پاسداری از اندیشه های امام(ره) است از تحریف دیدگاه های ایشان جلوگیری می کند و تا الان عکس العمل خوبی نشان داده است. 

نماینده بهبهان همچنین با اشاره به پاسخ های منسوبین و نزدیکان امام(ره)‌ تصریح کرد: کسانی که سال ها با آن بزرگوار مشحور بودند و با زوایای فکری و مکتب سیاسی وی آشنایی داشتند نیز به پاسخگویی برآمدند و به نظر می رسد این عکس العمل شدید امثال مصباح و شاگردانش را به جایی خواهد رساند که احساس نکنند به راحتی و سهولت در نظامی که با بنیانگذاری امام (ره) به وجود آمده به راحتی بتوانند نقش و فکر و جایگاه امام را تحریف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین