کد خبر: ۳۶۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
"نفوذ معنوی ایران" عامل پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳روزه

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: اگر در غزه راکت "فجر ۵" نبود، سرنوشتش نامعلوم بود/ ایران سوریه را حفظ کرد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه "نفوذ معنوی" ایران را عامل پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: اگر در غزه راکت "فجر ۵" نبود سرنوشت این منطقه نامعلوم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی سعیدی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه نبی‌اکرم با بیان اینکه مقطع امروز برای اسلام بسیار حساس است، اظهار داشت: همانگونه که به تعبیر پیامبر اسلام(ص) در جریان مباهله تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفت، رویارویی حق و کفر در مقاطعی همچون زمان فرعون یا حکومت بنی‌امیه وجود داشته اما این تقابل هیچ‌گاه به گستردگی امروز نبوده است.

وی با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنین(ع) در رابطه با تقابل حق و باطل اظهار داشت: این خطبه امیرالمومنین(ع) راهبرد فرازمانی و فرامکانی است که توسط حضرت ارائه شده و این راهبرد درس‌آموز برای تمام تاریخ کاربرد دارد که عمل به آن از تسلط باطل بر حق جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) در این خطبه چهار دلیل را برای تسلط یک جریان ولو باطل بیان می‌کند و در نخستین دلیل می‌فرمایند اگر مجموعه‌ای ولو باطل بر یک نقطه متمرکز شدند به پیروزی خواهند رسید و حتی اگر طرفداران حق دچار اختلاف شوند شکست می‌خورند.

وی تصریح کرد: اجتماع مردم بر یک نقطه واحد سبب پیروزی می‌شود که اگر مردم در پای صندوق رأی به یک نفر حق رای دهند پیروزی را به‌دنبال دارد و نمونه دیگر این موضوع، جواب مردم به فتوای میرزای شیرازی بود که کارآمدی این فتوا براساس اجماع مردم، دشمن آن‌ها را وادار به تسلیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه تحولات اجتماعی جبری نیست و فراز و فرود امت‌ها و جریانات براساس ضابطه و قانون رخ می‌دهد، عنوان کرد: اراده انسان‌ها در فراز و فرودها نقش دارد چراکه خداوند برای انسان‌ها تکلیف مشخصی تعیین کرد و برعهده انسان‌ها تکلیف نهاده است.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در مورد عدم اعتماد به آمریکا بیان کرد: آمریکا در قبال کشور چین نیز با اعطای امتیاز تولید نوشابه آمریکایی سعی در تغییر این کشور داشت، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اگر سر سفره هر چینی یک عدد نوشابه آمریکایی باشد چین را فتح کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: نتیجه 10 سال مطالعه مرکز تحقیقات استراتژیک به چیزی به اسم «توسعه تعامل‌گرا» رسیده است و برخی ادعا می‌کنند که باید وارد جامعه جهانی شویم و بدون کدخدا نمی‌توانیم زندگی کنیم؛ در حالی که در جامعه جهانی استقلال معنا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی دومین عامل حاکمیت را اطاعت از رهبر دانست و بیان کرد: امیرالمومین(ع) می‌فرمایند که امویان از رهبر و سیستم باطل خود اطاعت کرده و از دستورات معاویه پیروی می‌کنند ولی شما از رهبر حق خود تبعیت نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه «لبیک یا خامنه‌ای» با شعار محقق نمی‌شود، تصریح کرد: این شعار ارزشی است اما باید این شعارها در مواقعی همچون رأی دادن تجلی پیدا کنند. اعتدال در ولایتمداری این است که جلوتر و عقب‌تر از رهبر حرکت نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به عبارت «أینَ عمار» مقام معظم رهبری در جریان حوادث 88 خاطرنشان کرد: در آن دوران گروهی ایستادند و از انقلاب دفاع کردند ولی برخی تنها نظاره‌گر رخدادها و حوادث فتنه بودند.

وی امانتداری را سومین عامل حاکمیت در خطبه امیرالمومنین(ع) دانست و بیان کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند آنها امانت‌ها را به اهل می‌سپارند و آگاه باشیم که در این دوران رأی امانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه اگر ملتی به جمهوری اسلامی آری گفت، رئیس‌جمهوری که قسم خورد، نماینده‌ای که سوگند یاد کرد باید الزامات آن را عملی کند افزود: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی فکر و عمل کند، زمانی که قرار است انقلابی باشند، چه رئیسی زیبنده آن است و عضو خبرگان انقلابی چه کسی است؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تحولات منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران در آن گفت: در سوریه تمام قدرت‌ها و جریان‌ها در حمایت از داعش و گروه‌های تروریستی ورود کردند ولی ایران این کشور را حفظ کرد که امروز نمی‌توان به سادگی نقش ایران را در سوریه تعریف کرد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی "نفوذ معنوی" ایران را عامل پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اگر در غزه راکت "فجر 5" نبود سرنوشت این منطقه نامعلوم بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی مراد یوسفی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) منصوب و از خدمات حجت‌الاسلام غلامرضا گودرزی مسئول پیشین این حوزه تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین