کد خبر: ۳۶۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

تعیین نحوه تنظیم بودجه شرکت‌های دولتی و سازمان‌های مناطق‌آزاد

کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم در جلسه امروز دوشنبه خود نحوه تنظیم بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری را تعیین کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیلی جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه دیگری سازمان‌های مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی و دبیرخانه آن موظفند شرکت‌های خود را در سامانه مالیاتی ثبت و اظهارنامه تنظیم کنند و زمانی که صادرات داشته باشند از معافیت مقرر در قانون بهره‌مند می شوند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دولت مکلف است در طول سالهای اجرای برجام ، بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری را با توجه به مواد زیر تنظیم و تقدیم مجلس کند:

1-در تنظیم بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری در لوایح بودجه، علاوه بر بودجه پیشنهادی سال آینده عملکرد بودجه شرکت و سازمان های مناطق آزاد تجاری در دو سال گذشته ارائه خواهد شد. جداول و ارقام بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری باید به گونه ای تنظیم شود که ارقام پیش‌بینی بودجه شرکت های دولتی وسازمان های مناطق آزاد تجاری در سال آینده قابل مقایسه با عملکرد سال گذشته باشد.

2-بازآرایی بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری بر اساس تقسیم بندی ماده 2 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

3-بودجه تمامی اشخاص حقوقی دولتی که دارای ساختار شرکتی هستند جداگانه در پیوست شرکت های دولتی و سازمان مناطق آزاد تجاری درج گردد.

جلیلی افزود: در مصوبه دیگری مقرر شد هزینه هایی که توسط اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و بخش های مردمی برای مشارکت ، صرف احداث و تکمیل فضا واماکن و باشگاه های ورزشی می‌شود از درآمد مشمول مالیات آن‌ها برابر تائید وزارت ورزش و سازمان بسیج بنا به مورد کسر شود و ساخت و سازفضاهای یاد شده یا بخشی یا تمامی ملک اهدا شده و انتقال آن ها به مراجع دولتی و یا سازمان بسیج مستضعفین نیز از پرداخت هرگونه پرداختی معاف و مشمول مالیات صرف هستند.

به گفته جلیلی بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون، سازمان‌های توسعه‌ای مکلفند پس از سه سال از زمان بهره برداری ، سهام خود را در طرح های مذکور به بخشهای خصوصی و تعاونی بر طبق قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی واگذار کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین