کد خبر: ۳۶۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

تاکید رهبران آمریکا و 4 کشور اروپایی بر ادامه مذاکرات صلح سوریه و حمایت از دولت لیبی

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران چهار کشور اروپایی دیگر از تمامی جناح‌های بحران در سوریه خواستار همکاری برای ادامه مذاکرات صلح شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به همراه رهبران ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس خواستار اجرای کامل توافق آتش‌بس در سوریه شدند تا بدین ترتیب از دسترسی کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد مذاکرات صلح اطمینان حاصل شود.

به گزارش ایسنا، در بیانیه کاخ سفید آمده است، این رهبران از تمامی جناح‌های بحران سوریه خواستار آن شدند که به توافق آتش‌بس احترام گذاشته شود.

آن‌ها همچنین از جناح‌های مختلف سوری خواستار آن شدند که به موفقیت‌آمیز بودن فرآیند مذاکرات ژنو کمک کنند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رهبران این پنج کشور همچنین از جناح‌های صاحب‌نفوذ در داخل و خارج از سوریه خواستند که طرفین درگیری‌ها را نسبت به خودداری از اقدامات خشونت‌طلبانه و ناقض آتش‌بس ترغیب کنند.

کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا از لیی در مقابله باداعش حمایت بیشتری خواهند کرد اما این کمک تنها بعد از تشکیل دولت قانونی در لیبی خواهد بود.

به موجب بیانیه کاخ سفید، این رهبران پنج کشور از گام‌های شورای ریاستی در لیبی با هدف تشکیل دولت فعال و از تلاش‌های دولت اعلام حمایت کردند. شرکت کنندگان همچنین بر لزوم فوری حمایت از ملت لیبی در توسعه اقتصادی و تقویت بخش امنیتی از جمله رویارویی با داعش تاکید کردند.

این کشورها موافقت کردند که تدابیر مورد درخواست دولت لیبی را جامه عمل بپوشانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین