کد خبر: ۳۶۴۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

كارشكنی مسئولان حج عربستان همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: كارشكنی مسئولان حج عربستان در پاسخگویی شفاف برای حج امسال با وجود تلاش های هیات ایرانی همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید اوحدی روز پنجشنبه در گفت وگو ایرنا، علت این كارشكنی ها را نبود هماهنگی بین وزارت حج و امور خارجه سعودی عنوان كرد.

وی اظهار كرد: طرف سعودی بر اساس وعده هایش تا امروز باید پاسخ شفافی به پشنهادهای هیات ایرانی ارایه می داد؛ اما كار شكنی طرف سعودی ناشی از عدم هماهنگی بین دست اندركاران حج و دیگر مسئولان آن كشور است كه موجب تاخیر چند ماهه در روند كار شده است.

وی با تاكید بر اینكه طرف سعودی با ایجاد تاخیر های خود، ما را به محدوده خطوط قرمز زمانی برای اجرای مسائل حج سوق می دهد، خاطر نشان كرد: ادامه روند موجود، قطعا اجرای حج امسال را با چالش مواجه خواهد كرد و با وجود قول مساعد وزیر حج عربستان در اجرای حج دچار مشكل خواهیم شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هیات ایرانی در سفر اخیر به عربستان و مذاكره با وزیر و مسئولان حج به طرف های سعودی 20 پیشنهاد مبنی بر حفظ امنیت، كرامت و عزت زائران ایرانی ارایه داد كه بر اساس توافق طرفین، قرار بود علاوه بر ارایه پاسخ شفاف تا امروز از هیات ایرانی نیز برای انجام مذاكرات نهایی و امضاء تفاهم نامه دعوت به عمل آورند كه تاكنون هیچ اقدامی از طرف مقابل انجام نشده است.

سال گذشته 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسك حج راهی عربستان سعودی شدند كه از این شمار 461 تن در فاجعه منا (مصادف با عید قربان دوم مهر 94) جان خود را از دست دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
با زور و منت که نمی شود حاجی شد بی خیال حج باشیدوگناه حج نرفتن معلوم به گردن رژیم نادان سعودی است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین