کد خبر: ۳۶۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۱۸

شیراک اعلام کرد فرانسه عضوی جدا از اروپا نیست

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سایت ریاست جمهوری فرانسه، در پی اختلاف هایی که میان فرانسه و اتحادیه اروپا در زمینه قانون اساسی واحد اروپا ایجاد شد، رئیس جمهور فرانسه برای نخستین بار در بیانیه ای خطاب به مردم 25 کشور اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال جدید میلادی بتوانند با اتحاد و یکپارچگی بیشتر بر مشکلات فائق آیند.

ژاک شیراک با اشاره به رفراندومی که در زمینه قانون اساسی اروپا در فرانسه برگزار شد، آورده است: در همه پرسی که در تاریخ 29 می در فرانسه در زمینه قانون اساسی اروپا انجام شد، بیش از 54 درصد مردم این کشور قانون اساسی مذکور را رد کردند، اما ما می دانیم که این قانون در پی اجرا و تثبیت دموکراسی و حقوق بشر است .

وی در این بیانیه که بر روی سایت ریاست جمهوری فرانسه منتشر شده است، آورد: اروپا باید بر مشکلاتی که در سال گذشته ایجاد شد فائق آید؛ ما به شهروندان اروپا مغرور هستیم و اعلام می کنیم باید نسبت به مشکلاتی که ایجاد شده است، هوشیار باشند.

شیراک در ادامه با اشاره به بحث بودجه در این اتحادیه نیز گفت: ما قصد نداریم با هیچ یک از خواسته های کشورهای اروپایی مخالفت کنیم و بر عکس می خواهیم با آن ها هماهنگ باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین