کد خبر: ۳۶۵۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
به رغم فشار های لابی صهیونیستی؛

رهبر حزب كارگر انگلیس حاضر به محكوم كردن حزب‌الله و حماس نشد

'جرمی كوربین' رهبر حزب كارگر با وجود درخواست و فشارهای مقامات رژیم صهیونیستی از جمله سفیر این رژیم در انگلیس و لابی صهیونیستی و برخی از اعضای حزبش، از محكوم كردن گروه‌های حماس و حزب‌الله خودداری كرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه در گزارشی نوشت :عدم محكومیت این دو گروه ، موقعیت جرمی كوربین را به‌عنوان رهبر حزب كارگر در آستانه انتخاب شوراهای محلی در انگلیس بیش‌ازپیش متزلزل خواهد كرد.

این روزنامه افزود: با اینكه اتحادیه اروپا و آمریكا حماس و حزب‌الله را در فهرست تروریستی قرار داده‌اند، كوربین پیشتر از این دو گروه با واژه «دوست» یادكرده است.
دیلی تلگراف نوشت: سخنگوی جرمی كوربین یكشنبه‌ شب پس از درخواست‌ها برای محكوم كردن حزب‌الله و حماس، در بیانیه‌ای اعلام كرد: «جرمی كوربین حامی دیرینه حقوق فلسطینی‌ها و برقراری صلح و عدالت در خاورمیانه از طریق گفت‌وگو و مذاكره بوده است.»

در این بیانیه آمده است: «كوربین برای پیشبرد روند صلح و آشتی، ازجمله در آفریقای جنوبی، آمریكای لاتین، ایرلند و خاورمیانه، با افراد زیادی دیدار كرده است كه با آنها اختلاف‌نظر شدید داشته است. وی معتقد است گفت‌وگو باكسانی كه با آنها اختلاف‌نظر دارید، به‌ویژه زمانی كه آنها از حمایت گسترده یا مجوزهای دموكراتیك برخوردارند، ضروری است. صرفاً گفت‌وگو باكسانی كه با آنها هم‌عقیده هستید، كمكی به دستیابی به عدالت و صلح نمی‌كند.»

دیلی تلگراف با اشاره به جنجال ایجادشده به دنبال سخنان ضد صهیونیستی 'كن لیوینگستون ' شهردار پیشین لندن ،مدعی شد: عملكرد و رویكرد كوربین در قبال این مناقشه منجر به ادعاهایی در این خصوص شده است كه 'جان مك دانل'، وزیر دارایی در سایه انگلیس منتظر است تا در صورت اقدام قاطع نمایندگان حزب كارگر ، رهبری این حزب را بر عهده گیرد..

این روزنامه نوشت : 'مایكل فوستر'، از حامیان مالی حزب كارگر، كوربین را به «بی‌اعتنایی به مسئله یهودستیزی» متهم كرده و گفته است از زمانی كه او به رهبری حزب كارگر منصوب‌شده است، هیچ شهروند یهودی در انگلیس به این حزب كمك مالی نمی‌كند، چراكه كسانی به وی نزدیك هستند كه به یهودیان «توهین می‌كنند» و مانع از تلاش‌ها برای دفاع از اسرائیل می‌شوند.
دیلی تلگراف افزود: نمایندگان حزب كارگر هم‌اكنون بیم دارند عملكرد كوربین در خصوص این جنجال ایجاد شده موجب خدشه‌دار شدن هر چه بیشتر وجهه حزب و تضعیف جایگاهش در انتخابات محلی و انتخابات شورای شهر لندن در این هفته شود. چرا كه كارشناسان پیش‌بینی می‌كنند ممكن است حزب كارگر بیش از 150 كرسی خود را از دست بدهد.
به نوشته این روزنامه، برخی منابع هشدار دارند چنین شكست فاجعه باری ممكن است منجر به درخواست برای كناره‌گیری كوربین از سمتش شود.

در همین حال دیلی تلگراف افزود: 'دایان آبوت'، عضو كابینه در سایه حزب كارگر و از نزدیك‌ترین متحدان كوربین روز یكشنبه گذشته مدعی شد اگر كوربین در انتخابات شركت كند، بار دیگر پیروز خواهد شد.
این روزنامه افزود: 'مارك رگو ' سفیر اسرائیل در انگلیس به دنبال مسایل اخیر در حزب كارگر، از كوربین خواسته است سازمان‌های ضدیهودی را محكوم كند و برای رفع اختلافات به اسرائیل سفر كند.

'مارك رژو'، روز یكشنبه گذشته گفت: «شما افراد بسیار زیادی در طیف سیاسی ترقی‌خواه دارید كه از حماس و حزب‌الله حمایت می‌كنند. هر دو گروه سازمان‌های ضدیهودی هستند.»
وی افزود حزب چپ‌گرای انگلیس نمی‌خواهد بزرگی این مشكل را قبول كند. همچنین سخنگوی هیات نمایندگان یهودیان انگلیس گفت خودداری پذیرفتن مشكلات مربوط به یهودستیزی در حزب كارگر موجب «حیرت و ناامیدی» وی شده است.
دیلی تلگراف نوشت : 'تزیپی لیونی'، یكی از سران اپوزیسیون دولت اسرائیل نیز هشدار داده است انگلیس باید «به خاطر ارزش‌های اصلی خود» یهودستیزی را محكوم كند.
«مارك رژو» سفیر رژیم صهیونیستی در لندن روز یكشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی با متهم كردن برخی از شخصیت های حزب كارگر به یهودی ستیزی، 'جرمی كوربین 'رهبر این حزب را به سرزمین های اشغالی دعوت كرد.

سفیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: 'رهبر حزب كارگر منكر بیماری یهودی ستیزی است كه دامن حزبش را فرا گرفته است. اما این مهم است كه وی به صورت صریح یهودی ستیزی را محكوم كند.'
این دیپلمات رژیم صهیونیستی عنوان كرد: «اسحاق هرزوگ» رهبر حزب كارگر رژیم اسراییل، از بروز بحران یهودی ستیزی در حزب كارگر انگلیس برآشفته است، اما علاقه مند است كه با جرمی كوربین دیدار كند.
جرمی كوربین رهبر چپ گرای حزب كارگر انگلیس كه تا قبل از انتخابش به عنوان رهبر این حزب در سال گذشته از فعالان شناخته شده در زمینهٔ دفاع از حقوق فلسطینی ها شمرده شد و مواضعی ضد صهیونیستی داشت، به دنبال جریانات یاد شده از سوی گروه ها و سازمانی های صهیونیستی متهم به اهمال كاری در مقابله با گسترش اندیشه های یهودی ستیزی در درون حزبش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
1
بیست هزار پوند حلالت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین