بخش تحقیقات شرکت آیبیام پس از شناسایی احساسات، اطلاعات را جمعآوری کرده و آن را به ابزار طراحی رنگ شناختی شرکت تزریق کرد. این ابزار پروژه چشمگیر آیبیام است که از ظرفیت منحصربفرد درک تاثیرات روانی رنگها، زیباییشناسی تصویر و چگونگی ارتباط احساسات با یکدیگر برخوردار است.
ابررایانه واتسون همچنین فرآیند درک و یادگیری پالت رنگ شرکت Marchesa را با تزریق صدها تصویر مرتبط با لباسهای تولید شده توسط این شرکت طراح لباس زنانه انجام داد. در نهایت این ابررایانه به ارائه پیشنهادات پالت رنگی پرداخت که متناسب با نشان تجاری Marchesa بودند. واتسون همچنین توانست احساساتی را شناسایی کند که برای زنده کردن لباس در زمان رونمایی از آن در جشنواره مد "Met Gala" مورد نیاز هستند.براي تغيير رنگ از فناوري جديد تلفيق LED با الياف پارچه استفاده شده است كه آن هم در نوع خود جديد به حساب ميآيد.