کد خبر: ۳۶۶۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

ابرماراتن کویری ایران در خط پایان + تصاویر

ابرماراتن راه ابریشم ایران در حالی فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد که کویرنوردان، سخت‌ترین و‌ طولانی‌ترین مرحله (long march) را در گرم‌ترین نقطه زمین پشت سر گذاشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اولتراماراتن راه ابریشم ایران که به صورت مشترک از سوی دو شرکت گردشگری ایران و ایتالیا با همراهی استان کرمان از 14 اردیبهشت ماه در کویر لوت برگزار شده، فردا یکشنبه (١٩ اردیبهشت ماه) آخرین مرحله را با حضور 43 دونده از کشورهای ایران، ایتالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، اتریش، نروژ، مراکش، هند و لبنان پشت سر می‌گذارد و برگزیدگان این دور از ماراتن بین‌المللی "راه ابریشم ایران" معرفی خواهند شد.

این ماراتن در شش مرحله برگزار می‌شود که در هر دور، کویرنوردان مسافتی بین 35 تا 45 کیلومتر را می‌دوند. روز پنجشنبه مرحله سخت و حساس اولترا ماراتن با عنوان long march برگزار شد که دوندگان طی دو روز متوالی و بدون اقامت شبانه، مسیر 80 کیلومتری کاروانسرای حوض نادر تا حوالی روستای کریم آباد را در حالی طی کردند که دمای مسیر، در لحظاتی تا حدود 48 درجه سانتیگراد نیز رسید.

تا این مرحله "محمد انسال"، قهرمان صاحب‌نام مراکشی، پیشروترین دونده بوده است.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مرحله، بدون استراحت حتی در شب، مسیر را به صورت مداوم طی کردند و در نهایت ساعت 8 صبح روز جمعه، آخرین شرکت‌کننده نیز از خط پایان گذشت و وارد کمپ شد.

این شرکت‌کنندگان پس از استراحت کامل در روز جمعه، از صبح امروز شنبه، مرحله ششم را آغاز کرده‌اند.

آنها در طول مسیر کویری، علاوه بر گذر از دالان‌های میان کلوت‌ها، از قنات‌ها، کاروانسراهای تاریخی و البته گندم بریان، معروف به گرم‌ترین نقطه زمین عبور کرده‌اند.

در میان شرکت کنندگان، "فابیو فرراریو" تا کنون تمام مسیر را با دوچرخه طی کرده است، همچنین «تولیو فراو»، دونده نابینای ایتالیایی تا امروز به همراه سایر شرکت‌کنندگان، تمام مراحل را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، اولترا ماراتن کویری ایران که مهمترین انگیزه آن معرفی منطقه‌ای امن و بکر به مردم جهان است، فردا یکشنبه ١٩ اردیبهشت ماه، به پایان می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین