کد خبر: ۳۶۶۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

اعتراض به تعهدات استخدامی نفت

بعد از ماجرای آزمون‌های استخدامی شرکت نفت که در سال گذشته با اعتراض‌هایی نسبت به عدم اعلام به موقع نتایج و طی فرآیند استخدام همراه بود، این بار فارغ‌التحصیلان دانشکده نفت مقابل این وزارتخانه در اعتراض به عدم پایبندی برای استخدام آنها تجمع کردند اما بنا به گفته معترضان چند نفر از آنها ساعتی پیش بعد از دو روز توانستند با معاون وزیر ملاقات کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
طی روز گذشته و امروز جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشکده نفت در مقابل وزارت نفت تجمع کردند. این در حالی است که گفت‌وگو با این افراد حاکی از آن بود که برخلاف وعده و تعهدی که به آنها برای تحصیل در این دانشکده داده شده که بعد از اتمام تحصیلات به استخدام شرکت ملی نفت و یا شرکت‌های تابع آن درآیند، چنین نشده و این افراد بلاتکلیف مانده‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، به گفته تجمع‌کنندگان در حدود 70 سال گذشته از تاسیس دانشکده نفت همواره روال به اینگونه بوده که فارغ‌التحصیلان بدون هیچ مشکلی و البته با شرط قرار گیری در گروه (الف) یعنی داشتن معدل 14 می‌توانستند در این شرکت و یا شرکت‌های زیرمجموعه آن مشغول به کار شوند، اما از سال 1394 تاکنون این تعهد انجام نشده است.

بنابر گفته معترضان آنها تاکنون مذاکراتی با معاون وزیر نفت و سرپرست نیروی انسانی این وزارتخانه داشته و نتیجه آن بوده که وزیر نفت دستور عدم استخدام را صادر کرده است. البته عنوان می‌شود کسری بودجه از دلایل این دستور زنگنه است.

همچنین عنوان شد که تاکنون زمان دقیقی برای استخدام این افراد از سوی وزارت نفت به آنها اعلام نشده و این در حالی است که این وزارتخانه متعهد و موظف به انجام این کار است، چرا که هم در دفترچه کنکور در زمان ثبت نام و هم در سایت این شرکت این تعهد رسما اعلام شده است.

فارغ‌التحصیلان دانشکده نفت اعلام می‌کنند که ما به دلیل تعهدی که وزارتخانه پذیرفته بود محل تحصیل خود را این دانشکده انتخاب کردیم، چرا که اغلب ما رتبه‌های بالایی در کنکور داشتیم که می‌توانستیم در بهترین دانشگاه‌ها در شهر تهران تحصیل کنیم، اما به دلیل تضمین شغلی که در دانشکده نفت وجود داشت تعداد زیادی از ما در شهرهای مختلف کشور و در شرایط سخت تحصیل کرده‌ایم. از این‌رو انتظار داریم تا وزارت نفت به تعهد خود باقی‌ بماند.

در دو سال گذشته نیز به دنبال تغییر دولت و تعهداتی که از دولت گذشته چه در قالب قانون و چه قانونی بر جای مانده بود تعداد زیادی از افرادی که در آزمون استخدامی شرکت نفت شرکت کرده بودند همواره نسبت به زمان اعلام نتایج و فرآیند استخدامی خود معترض بوده و حتی بارها در مقابل مجلس یا وزارت نفت تجمع کرده‌اند.

این در حالی است که عدم استقبال وزارت نفت نسبت به استخدام می‌تواند در راستای برنامه دولت برای کوچک سازی نظام اداری و گسترش بخش خصوصی باشد. بر این اساس در دو سال گذشته تعداد زیادی از بخشنامه‌های استخدامی دولت دهم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هیات دولت ملغی و از استخدام های جدید یا ممانعت شده و یا اینکه با شرایط بسیار سخت تری نسبت به گذشته انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین