کد خبر: ۳۶۶۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

مروري بر حوادث روز يكشنبه سوريه

روز يكشنبه نيز مبارزه با تروريست ها در مناطق مختلف سوريه ادامه داشت ولي حوادث حلب همچنان در صدر اخبار اين كشور قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ايرنا، ارتش سوريه و نيروهاي هم پيمان روز يكشنبه نيز درحال آماده شدن براي ورود به خان طومان و الخالديه بودند.
درگيري با تروريست ها كه از بامداد شنبه به صورت پراكنده آغاز شده بود امروز نيز ادامه يافت.
يگان هاي توپخانه نيز با آتش سنگين مواضع و محل تجمع تروريست ها را براي جلوگيري از فرار آنها، به شدت زيرا آتش داشتند.

بمباران و موشك باران مواضع تروريست ها ادامه يافت و بيشترين آتش بر محله هاي غربي خان طومان متمركز بود.
در اين آتش باري سنگين، مسير كمك رساني و تداركاتي تروريست ها از محله الراشدين حلب و الخالديه همچنان زير آتش موشكي و توپخانه اي ارتش سوريه قرار دارد.
در درگيري هاي پراكنده و موشكباران اين دو روز شماري از تروريست ها كشته و زخمي شدند و تعدادي از تجهيزات سنگين نظامي آن ها منهدم شد.

صبح يكشنبه ارتش سوريه يك تانكT72 تروريست ها را در اطراف خان طومان منهدم كرد و همه سرنشينان آن به هلاكت رسيدند.
از روز شنبه چند گردان از مناطق مختلف سوريه به ويژه منطقه زينبيه به سمت جنوب حلب حركت كردند و كاروان هاي سلاح و مهمات نيز هم اكنون به الحميره رسيده اند.
با توجه به حضور هزاران تروريست در خان طومان، اين نبرد مي تواند علاوه بر آزادسازي خان طومان و الخالديه به هلاكت هزاران تروريست منجر شود به همين دليل يگان هاي شركت كننده از روزشنبه در حال كوبيدن مناطق پشت تروريست ها براي جلوگيري از فرار آن ها هستند.
شهرك خان طومان در جنوب حلب روز جمعه به اشغال تروريست هاي زيرمجموعه جيش الفتح درآمد.

در اين حمله كه با هجوم چند انتحاري و خودروهاي بمب گذاري شده آغاز شد، اعضاي دستكم هشت گروه تروريستي مشاركت داشتند.
نقض آتش بس در حلب امروز نيز ادامه داشت و گروه هاي تروريستي با نقض چند باره آتش بس، اقدام به موشك باران شهرحلب، شهرك ها و روستاهاي اطراف آن كردند.
تروريست هاي تكفيري از صبح يكشنبه محله هاي مسكوني الراموسه، كرم الجبل، مجتمع هاي مسكوني الزهرا، ضاحيه الاسد در حلب و دو شهرك نبل و الزهرا در حومه شمالي اين شهر را با خمپاره و موشك هدف قرار دادند.
درحمله موشكي به محله الميدان شهر حلب دو كودك و دو زن كشته و 10شهروند ديگر زخمي شدند.

در حمله موشكي و خمپاره اي صبح يكشنبه تروريست ها به محله الجميليه نيز چهار نفر زخمي شدند و خسارت هاي بسياري به منازل شهروندان و زيرساخت هاي عمومي و خصوصي وارد شد.
امروز 210 فرد مسلح در شهرك صنعتي حسيا دراستان حمص خود را تسليم ارتش سوريه و تعهد كردند كه ديگر اقدامي عليه امنيت و ثبات كشور انجام ندهند.
برخي از اين افراد آمادگي خود را براي پيوستن به نيروهاي مسلح در دفاع از كشور درمقابل تروريست ها اعلام كردند.
ارتش سوريه نيز عمليات گسترده اي را برضد تروريست هاي داعش و النصره در حومه ديرالزور، حمص و درعا انجام داد.
جنگنده هاي ارتش، مواضع و محل تجمع گروه تروريستي داعش را در حومه حمص و حماه هدف قراردادند.

درحمص اين بمباران هوايي در شرق ميدان نفتي جزل و شمال غرب ميدان گازي المهر و غرب نيروگاه المهر در حومه شرقي حمص انجام و به انهدام ده ها خودرو و نفربر تروريست ها منجر شد.
يك كاروان نظامي داعش نيز در نزديكي روستاي عقيربات در40 كيلومتري شرق شهر حماه مورد هدف قرار گرفت.
روستاي عقيربات در حاشيه صحراي سوريه محل اصلي تجمع تروريست هاي داعش است كه از آنجا به چاه ها و ميادين نفتي در حومه تدمر حمله مي كنند.
نيروي هوايي ارتش سوريه صبح امروز به تروريست هاي داعشي در منطقه الكسارات و روستاي المريعيه در حومه شرقي ديرالزور نيز حمله كرد كه به هلاكت ده ها تروريست و انهدام بسياري از تجهيزات سنگين تروريست ها منجر شد.
در درعا نيز يگان هاي ارتش موفق شدند يك كارگاه ساخت موشك و خمپاره تروريست ها و دو نفربر زرهي آن ها را منهدم كنند.

دراين عمليات كه در محله العباسيه درعا انجام شد، شماري از تروريست ها از جمله 'احمد فواد المسالمه' يكي از سركردگان گروه تروريستي موسوم به 'تيپ توحيد جنوب' به هلاكت رسيدند.
اين گروه تروريستي كه از ده ها مزدور تشكيل شده است يكي از گروه هاي تروريستي زيرمجموعه جبهه النصره و مسوول شليك خمپاره و موشك به محله هاي مسكوني درعا است.
گروه هاي تروريستي موجود در روستاي بنش درشمال ادلب، امروز نيز شهرك محاصره شده فوعه را با هفت موشك هدف قراردادند.
دراين حمله يك جوان 17 ساله به نام 'محمد يوسف' شهيد و دو شهروند ديگر به نام هاي 'قاسم حجازي' و 'جميل عوض' زخمي شدند.

تروريست ها امروز در حمله به اين شهرك از موشك هاي موسوم به 'توپ جهنم' كه از سيلندرهاي گاز خانگي ساخته مي شود استفاده كردند كه به تخريب چند منزل مسكوني منجر شد.
دو شهرك فوعه و كفريا در 10 كيلومتري شمال ادلب، از 28 مارس 2015 و پس از سقوط شهر ادلب به محاصره تروريست ها درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره اي تروريست ها قرار مي گيرد.
شهرك فوعه 35 هزار و شهرك كفريا بيش از 15 هزار نفر جمعيت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین