کد خبر: ۳۶۶۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

جدیدترین جاذبه گردشگری شیراز در آستانه تولد

بازسازی باغ وحشی که خصوصا طی دو سال گذشته مورد انتقادات فعالان زیست محیطی و رسانه ها قرار گرفته به دست برجسته ترین معمار شیراز آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : مهرداد ایروانیان یکی از برجسته ترین معماران کشور که بازسازی قدیمی ترین باغ وحش ایران را برعهده گرفته از آغاز بازسازی باغ وحش شیراز خبر داد و گفت: در بازسازی باغ وحش شیراز، استانداردهای بین المللی را مد نظر قرار داده ایم و در فضاسازی از مشهورترین باغ وحش ها ایده گرفته ایم.

به گزارش روزنامه توریسم، وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی جایگاه های حیوانات در باغ وحش شیراز بسیار ناراحت کننده است گفت: طبیعی است که باغ وحشی با این قدمت بدون کوچکتری بازسازی و احیا چنین شرایطی داشته باشد و چشم هر بازدید کننده ای را فارغ از اینکه به حقوق حیوانات احترام میگذارد یا نه بیازارد اما وعده می دهم باغ وحش شیراز به زودی نه تنها بهترین جایگاه را برای حیوانات در سطح کشور فراهم خواهد کرد و به پایگاهی برای آشنایی علاقمندان حیات وحش با حیوانات بدل خواهد شد بلکه بعنوان یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری شیراز خودنمایی خواهد کرد.

برنده جایزه اول منظره نگاری ماربل از جامعه معماران و دولت ایتالیا، در خصوص نحوه مرزبندی در باغ وحش شیراز گفت: آنچه علاوه بر رفاه حیوانات برایمان در اولویت قرار دارد این است که حس اسارت به بازدیدکنندگان القا نشود، بنابراین نه تنها در باغ وحش شیراز، قفس نخواهیم داشت بلکه مرز بین حیوانات و بازدید کنندگان تا حد ممکن قابل روئیت نخواهد. سیروس قهرمانی در سال 1337 برای نگهداری از حیواناتی چون شیر، فیل و میمون باغ وحش شیراز را پایه گذاری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین