کد خبر: ۳۶۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
رئیس انستیتو پاستور ایران:

واكسن هاری به تست بالینی رسید/ تلاش برای تولید واكسن های نوتركیب

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینكه تولید واكسن از حالت قدیم به واكسن های نوتركیب تغییر شكل می دهند، گفت:محققان این مجموعه در حال تلاش برای تولید واكسن های نوتركیب آنفلوآنزا و تب مالت هستند.
آفتاب‌‌نیوز : مصطفی قانعی روز دوشنبه درحاشیه جشنواره علمی تحقیقاتی،علوم پزشكی سپاه در جمع خبرنگاران به وضعیت كشور در زمینه تولید واكسن ها اشاره كرد وگفت: این مجموعه و دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله به طور مشترك در حال فعالیت برروی واكسن نوتركیب آنفلوانزا هستند.واكسن تب مالت نیز یكی دیگر از واكسن های نوتركیب است كه مجموعه پاستور در حال تحقیق بروی آن است.

وی بیان كرد: هرچند این موضوع به عنوان یك پروژه تحقیقاتی مطرح شده ولی چشم انداز نشان می دهد كه می توان این واكسن را تولید كرد.
قانعی با اشاره به اینكه در دانش این حوزه از دنیا عقب نیستیم، افزود: فعالیت ما در این حوزه آغاز شده و باید با حوصله آن را به پیش ببریم .
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار كرد: واكسن های نوتركیب اكنون در مرحله تحقیقات هستند و هنوز وارد بازار نشده اند.

** واكسن هاری انسانی به مرحله تست بالینی رسید

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینكه واكسن های هاری به دو نوع انسانی و دامی تقسیم می شود، گفت: زیرساخت تولید واكسن های انسانی آماده شده و وقتی كه تست بالینی را بگذارند وارد بازار خواهد شد.
وی در خصوص واكسن های هاری دامی بیان كرد: زیرساخت تولید این واكسن تغییر یافته تا با توان و پتانسیل بالاتر بتوان مشكلات این زمینه را برطرف كرد.
قانعی اظهار كرد: تولید واكسن های دامی از نوع خوراكی، كاری است كه باید شروع كنیم؛ توانایی ساخت این نوع واكسن در كشور ما وجود دارد و امیدواریم كه مراحل تولید این نوع واكسن را آغاز كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین