کد خبر: ۳۶۶۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
بیانیه مشترک آمریکا و روسیه و درخواست از طرف‌های جنگ در سوریه

تمدید 48 ساعته آتش‌بس در حلب/ تاکید آمریکا، روسیه و ایران بر حفظ آتش‌بس

ارتش سوریه روز دوشنبه در پی بیانیه مشترک روسیه و آمریکا که از تمامی طرف‌ها خواستند حملات را متوقف کنند از تمدید آتش‌بس در حلب و حومه آن به مدت 48 ساعت دیگر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمدید آتش‌بس در حلب و حومه آن از ساعت یک بامداد سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه خواهد بود.

به گزارش آفتاب به نقل از روسیا الیوم، این اعلام نظام سوریه چند ساعت بعد از صدور بیانیه روسیه و آمریکا بود که در آن بر تعهد دو طرف برای تضمین آتش‌بس تاکید کرده و از طرف‌ها خواسته بودند حملات را متوقف کنند.

اجرای آتش‌بس در حلب از پنجم ماه مه آغاز شده است.این دومین بار است که آتش‌بس موقت در حلب واقع در شمال سوریه تمدید شده است.

 جان كری وزیر امورخارجه امریكا نیز روز دوشنبه اعلام كرد: واشنگتن، مسكو و تهران، شورشیان و نیروهای دولتی سوریه را برای پیروی از توافقنامه آتش بس شكننده در این كشور تحت فشار قرار خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، كری درپایتخت فرانسه به خبرنگاران گفت: ما مسئولیت داریم اطمینان حاصل كنیم كه جناح مخالف به این توافقنامه پایبند می ماند و روسیه و ایران نیز مسئولیت دارند اطمینان حاصل كنند كه رژیم سوریه این كار را انجام می دهد. پس از ساعت ها مذاكره ، روس ها تصریح كرده اند كه این همان مسیری است كه آنها آماده اند طی كنند.

وزیرخارجه امریكا پس ازنشست پاریس با دیگر دولت های حامی شورشیان سوریه و همزمان با قول مشترك امریكا و روسیه برای تشدید تلاش ها جهت تقویت توافقنامه آتش بس ماه فوریه سخن می گفت این آتش بس درحال فروپاشی است.  با این حال ، باید دوباره آن را در عمل محك زد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
آیا واقعا منطقی است که ما آتش بس کنیم تا شورشیان دوباره توسط آمریکا مجهز شوند و غافلگیرانه آتش بس و نقض کنند و ما شهید بدهیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین