کد خبر: ۳۶۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

مرگ60 درصد تلفات رانندگی در سر صحنه

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از فرودین‌ماه به‌عنوان مرگ‌بارترین ماه در تلفات جاده‌ای یک سال گذشته این استان نام برد.
آفتاب‌‌نیوز :
با اعلام این خبر اظهار کرد: دکتر ابراهیم شاطری با اشاره به بررسی‌های انجام شده در واحد آمار این اداره کل اظهار کرد: در سال گذشته، 302 نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند، این تعداد نسبت به سال قبل از آن 11 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بیشترین کاهش در سال گذشته مربوط به شهریور ماه با 26 درصد کاهش و بیشترین افزایش مربوط به اردیبهشت ماه با 267 درصدافزایش بوده است.

شاطری از فرودین‌ماه به‌عنوان مرگ‌بارترین ماه سال در تلفات جاده‌ای این استان نام برد و گفت: بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به فروردین ماه با 34 نفر و پس از آن مرداد ماه با 33 نفر و کمترین آن مربوط به دی ماه با 14نفر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به اینکه بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، اظهار کرد: 83 درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، 13 درصد در راه¬های درون شهری، چهار درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف یک دهم درصد نیز نامعلوم بوده است.

وی با اشاره به میزان تلفات در شهرستان‌ها نیز اضافه کرد: در سال گذشته شهرستان‌های شاهرود با 122 نفر بیشترین و شهرستان گرمسار با 48 نفر کمترین تعداد کشته ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان سهم مردها از تلفات جاده‌ای یک سال گذشته را حدود دو برابر زنان برشمرد و خاطر نشان کرد: 65 درصد از کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته مرد و 35 درصد زن بوده اند. در زمان وقوع تصادف 37 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، 11 درصد عابر پیاده و 52 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.

دکتر شاطری افزود: از لحاظ سنی 12 درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته 10 سال و کمتر، 3درصد 17-11 سال، 21 درصد 29-18 سال، 32 درصد 49-30 سال، 32 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته‌اند.

وی با بیان اینکه خودروی مورد استفاده 66 درصد متوفیان سواری بوده، گفت: نحوه وقوع تصادف 26 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، 12 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و 54 درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است.

وی ادامه داد: خودرو مورد استفاده 66 درصد از افراد متوفی خودرو سواری، 16 درصد موتورسیکلت، 8 درصد وانت بار، 5 درصد کامیون، کامیونت و تریلی و چهار درصد اتوبوس و مینی‌بوس بوده است.

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول یادآور شد: علت اصلی مرگ 40 درصد از افراد ضربه به سر، 50 درصد صدمات متعدد، 3 درصد به دلیل خونریزی، 7 درصد به دلیل علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت) بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه متاسفانه 60 درصد متوفیات حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می‌شوند، گفت: محل فوت 60 درصد از افراد در محل حادثه، 6 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 34 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین