کد خبر: ۳۶۷۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

رونمایی از گیربکس 10 سرعته خودکار فورد+تصاویر

فلسفه قدیمی بیشتر و بهتر! به نظر می‌رسد در مورد جعبه دنده هر زمان شماره‌ها بالاتر رود، کارایی، عملکرد، بهره‌وری و در نهایت سود مالی شرکت نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود و این همان دلیلی است که خودروهای فورد به گیربکس10 سرعته مجهز می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
فورد ادعا می‌کند که برای اولین بار تولید انبوه خودروهایی با گیربکس 10 سرعته را برای مشتریانش آغاز کرده، گزینه‌ای که در حال حاضر تنها روی برخی از خودروهای مدل  ZL1شورلت کامارو Chevrolet Camaro دیده می‌شود. 

تعداد زیادی دنده! مزایا چیست؟

فورد ادعا می‌کند سامانه جدید نسبت به انواع قدیمی بهره‌وری بیشتری داشته و به رونق بیشتر اقتصاد کمک می کند. این جعبه دنده کارایی خودرو را نسبت به انواع 6 سرعته افزایش داده و با تقسیم‌بندی ساختاری در سه بخش، وزن عمومی خودرو را کاهش می‌دهد.

رونمایی از گیربکس 10 سرعته خودکار فورد+تصاویر

این شرکت تاکید کرده که برای اولین بار درساخت این جعبه دنده‌ها از چدن و فولاد استفاده نشده و به جای آن  مواد پیشترفته و آلیاژهای سبک به کار رفته  تا وزن کاهش یابد. 

چرا تعداد دنده‌ها افزایش می یابد؟

تعداد دنده‌های بیشتر به معنای گزینه‌های بیشتر است. راننده در زمانی کوتاه‌تر شتاب بیشتری خواهد گرفت. خودرو در شتاب و سرعت بالا عملکرد اقتصادی‌تری از خود نشان می‌دهد. نتیجه این موضوع کاهش گازهای گلخانه‌ای است. فورد ادعا می‌کند در این روند اقتصاد عمومی جامعه نیز پیشرفت می‌کند.

رونمایی از گیربکس 10 سرعته خودکار فورد+تصاویر

فورد از سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری برای ایجاد ۵۰۰ شغل به منظور ساخت این جعبه‌دنده‌ها خبر می‌دهد. این شرکت برنامه‌ای برای ساخت جعبه‌دنده‌ی جدید خود در کارخانه ساخت سیستم انتقال قدرت لیونیا (Livonia) تدوین کرده است که ۱.۴ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

تولید خودروهای 10 سرعته برد بازاریابی فورد به شمار می آید. در کنار ظهور جعبه دنده‌های 6 و 7 سرعته، حضور خودرویی با 10 دنده یک برد تمام عیار است و برگ برنده بزرگ در دستان فورد محسوب می‌شود.

رونمایی از گیربکس 10 سرعته خودکار فورد+تصاویر

 به گزارش عصرایران، فولکس‌واگن نیز برنامه ساخت جعبه دنده 10 سرعته را دنبال می‌کرد اما این طرح به دلیل ایجاد هزینه‌های گزاف در دوره بحرانی  پس از رسوایی انتسار گازهای گلخانه‌ای این شرکت موقتا کنار گذاشته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین