پایگاه خبری آفتاب
۲۳ /خرداد /۱۴۰۵
Saturday 13 June 2026
کد خبر:۳۶۷۶۲۰
۰۸:۵۰
۱۳۹۵/۰۲/۲۵

مصرف میوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان

متخصصان بر این باورند مصرف میزان قابل توجهی از میوه در دوران نوجوانی می‌تواند دختران را از ابتلا به سرطان پستان حفظ کند.
۰۸:۵۰
۱۳۹۵/۰۲/۲۵
به گزارش آفتاب نیوز،
 در این بررسی آمده است: دختران نوجوانی که از میزان بالایی میوه مصرف می‌کنند ممکن است خطر ابتلای آنان به سرطان پستان در آینده کمتر باشد.

پزشکان آمریکایی با بیان اینکه مصرف میوه‌هایی همچون سیب، موز و انگور در دوران نوجوانی ارتباط نزدیکی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان دارد، اظهار داشتند: تقریبا مصرف سه وعده از چنین میوه‌هایی موجب کاهش 25 درصدی ابتلا به این بیماری در دوران میانسالی می‌شود.

به گفته محققان، این اولین بار است که به طور خاص در مورد تاثیر مصرف میزان بالایی از میوه در دوران نوجوانی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان تحقیقاتی انجام گرفته‌ است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، محققان آمریکایی همچنین تاکید کردند: در این مطالعه رابطه علت - معلولی تایید نشده و تنها مشخص شد بین مصرف میوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان ارتباط وجود دارد.

گزارش خطا
برچسب‌ها:
میوه سرطان پستان
ارسال پیام
captcha