کد خبر: ۳۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۸
لاوروف خبر داد:

تداوم مذاکرات هسته ای ایران و روسیه در ماه فوریه

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، سرگئی لاوروف  در گزارش خود به ولادیمیرپوتین با بیان این مطلب که دو کشوردرآخرین مذاکرات خود به بحث و بررسی پیشنهاد روسیه مبنی بر آغازغنی سازی اورانیوم ایران در خاک خود پرداختند، افزود :" این مذاکرات در فوریه ادامه خواهد داشت .

وی افزود :" ما با هیئتی از کارشناسان ایرانی توافق کردیم که در ماه فوریه برای ادامه این مذاکرات به مسکو بیایند" .از سویی سرگئی کیسلیاک معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با اینترفکس خاطر نشان کرد که پیشنهاد روسیه مبنی بر توسعه یک پروژه انرژی هسته ای مشترک ایران و روسیه دردستورکار قرار دارد و مسکو منتظر تصمیم ایران است .

این مقام روسی تصریح کرد:"ما تاکید کردیم که پیشنهاد ما هنوز پابرجاست و در دستورکار قراردارد و باید همکاران ایرانی به آن علاقه مند شوند؛ ما آماده توسعه این پروژه مشترک برای حل مسائل انرژی ایران هستیم .

هیئتی از روسیه روز شنبه وارد تهران شد و با کارشناسان ایرانی، پیشنهاد مسکو مبنی برغنی سازی اورانیوم ایران در خاک خود را مورد بررسی قرار دادند. اقدام مشروع ایران در ازسرگیری تحقیقات فناوری هسته ای با اعتراض قدرتهای هسته ای ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه روبرو شد و آنها خواستار توقف این فعالیتهای صلح آمیز شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین