کد خبر: ۳۶۸۲۹۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

پاسخی به بازی‌کنندگان با آبروی مینوخالقی: اگر عکس ناموس‌تان را در کوچه و بازار ببینید!؟

رض را اگر بر درستی عکسهای منتسبه بگذاریم، عمل مرتکبین انتشار عکسها منطبق بر تبصره ماده 697 قانون بالاست که مقرر می دارد: در مواردی که نشر آن امر اشاعه فحشا محسوب گردد هرچند بتواند صحت اسناد را ثابت نماید مرتکب به مجازات مذکور محکوم خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شخصی از امام صادق ـ علیه السلام ـ پرسید : آیا نگاه کردن به پشت سر زنهایی که عبور می کنند جایز است؟ حضرت پاسخ داد: اگر به ناموس شما این گونه نگاه کنند ، خوشنود می‌شوید ؟! آنگاه فرمود: برای مردم همان را بخواهید که برای خود می‌خواهید. "مستدرک الوسائل". مرتکبین سرقت و انتشار پا در راهی گذاشته اند که با بی قانونی و بی فرهنگی ، موجبات اشاعه فحشا را فراهم کرده و خدای ناکرده ممکنست روزی ، همین فاجعه بر سرشان رفته و عکس ناموسشان را در گروهای مجازی ببیند که آنگاه پشیمانی سودی نخواهد داشت.

در این روزها که به همت حقوقدانان کشور به ویژه آقایان آیت الله جنتی و دکتر مطهری ، چالش حقوقی مبارکی با موضوع منتخب سوم نمایندگی مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با استدلال و مستندات قانونی هر دو طرف ، در جریانست ، اما بی اخلاقی و بی فرهنگی عده ای موجبات ایجاد تنش در فضای مجازی را فراهم کرده است.

ماجرا از آن هنگام آغاز شد که کسانی با انتشار عکسهایی از یک زن بی حجاب ، آنرا به منتخب سوم نمایندگی مردم اصفهان نسبت دادند.

البته این خانم بی درنگ این نسبتها را دروغ دانست ، اما همان کسان و یارانشان، اینبار او را دروغگو و فریبکار دانسته و با همین ادعا ، او را شایسته نمایندگی مردم ندانسته و برای اثبات همان ادعا ، عکسهایی بدون حجاب و دور از شان و مقام یک زن مسلمان و ایرانی در میان کوچه و بازار مجازی و مردم منتشر کردند.

مقامات مسوول و قضایی کشور نیز یکی از این منتشرکنندگان را تاکنون دستگیر کرده اند.

زشتی و گناه مرتکبین این اقدام از جنبه های زیر قابل تاملست:

1-     همیشه در عرصه رقابتهای انتخاباتی ، جرزنی ها و بد اخلاقی هایی دیده می شود ، اما اینبار کاملا متفاوتست ، در فضای مجازی عکسهایی دروغین منتشر و با ایجاد فشار بر افکار عمومی ، تلاش بر بیرون راندن منتخب مردم را که یک بانوی موفق و آبرومند در میان مردمست ، می کنند. با عنایت به اینکه در قوانین کشور ، بی حجابی جرم تلقی می شود و انتساب بی حجابی به یک بانو ، "بدون توان اثبات آن" عمل مجرمانه افترا تلقی می گردد ، تا همینجا منتشر کنندگان این تصاویر بعنوان مفتری شناخته شده و به مجازات موضوع ماده 697 قانون مجازات یعنی به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می شود.

2-     فرض را اگر بر درستی عکسهای منتسبه بگذاریم، عمل مرتکبین انتشار عکسها منطبق بر تبصره ماده 697 قانون بالاست که مقرر می دارد: در مواردی که نشر آن امر اشاعه فحشا محسوب گردد هرچند بتواند صحت اسناد را ثابت نماید مرتکب به مجازات مذکور محکوم خواهد شد.

3-     باز اگر فرض را بر درستی آن تصاویر بدانیم ، با توجه به اینکه بسیاری از بانوان مومنه و بافرهنگ کشورمان در حدود خانواده و محارم و حریم خصوصی خویش عکسهایی بدون حجاب شرعی دارند،  اگر  این عکسها خارج از اراده و خواسته صاحبش منتشر و حتی شاید سرقت شده باشند ، بدیهی ترین واکنش این بانوان (حتی اگر دویست هزار رای مردم را باخود داشته باشند)، تکذیب در انتساب است ،. منتخب مردم اصفهان نیز چندین بار تصاویر را تکذیب کرده است.  اما واحیرتا از مردانی که در کوچه و بازار عکس زن مردم را دست در دست چرخانده و تلاش بر اثبات فریبکاری آن زن می کنند. آیا اینان با خود نمی اندیشند اگر کسانی عکس ناموسشان را  حتی بدون تلاش در اثباتِ  انتساب منتشرکرده  و درباره آن سخن گویند چه حالی خواهند داشت؟!.  باری اینان در این قسم از ماجرا نیز مرتکب عمل موضوع ماده ۶۹8 قانون مجازات شده اند زیرا آن بانو با تکذیب در انتساب عکس ها ، عملا خویش را از ارتکاب جرم بی حجابی مبری دانسته و منتشرکنندگان اصرار بر بی حیایی آن بانوی مومنه دارند!! و عجیبتر آنکه پس از دستگیری یکی از مرتکبان ، یک خبرگزاری علم دفاع از حق بیان و آزادی و نهی از منکر را در دفاع از فرد دستگیر شده برداشته و با تشکیل کمپینی ، فراخوان داده و عملا همان اعمال مجرمانه پیش گفته را علنا مرتکب می شود "اینجا" . ماده ۶۹8 قانون  فوق مقرر می دارد : هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیلهٔ نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از این که از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود.

4-     شخصی از امام صادق ـ علیه السلام ـ پرسید : آیا نگاه کردن به پشت سر زنهایی که عبور می کنند جایز است؟ حضرت پاسخ داد: اگر به ناموس شما این گونه نگاه کنند ، خوشنود می‌شوید ؟! آنگاه فرمود: برای مردم همان را بخواهید که برای خود می‌خواهید. "مستدرک الوسائل".  مرتکبین سرقت و انتشار پا در راهی گذاشته اند که با بی قانونی و بی فرهنگی ، موجبات اشاعه فحشا را فراهم کرده و خدای ناکرده ممکنست روزی ، همین فاجعه بر سرشان رفته و عکس ناموسشان را در گروهای مجازی ببیند که آنگاه پشیمانی سودی نخواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین/مصطفی ترک همدانی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
توقع داشتن خطاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
اشتباه نشه تصاویر منتشره تصاویر خصوصی نبودهم تصاویر کشف حجاب بصورت علنی با خواست ایشان بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
اون سخن امام صادق برا اونهايي هست كه ناموس دارن مطمنا اونهايي كه عكس يه خانم را منتشر ميكنند ايمان داشته باشيد ناموس ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
چرا در سایت خودتان عکس های گلشیفته را گذاشتید
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
1
متاسفانه بازی کثیفی در جامعه جریان دارد که اوج آن بگم بگم های برخی بود و با توجه به حجب و حیای اکثر قریب به اتفاق مردم ایران، با کمال شرمساری این افراد بی حیا کار خود را پیش می برند
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
2
سلام. امام علی ع میفرماییند با مردم طوری رفتارکن که دوست داری با توانچنان رفتارکنند.
امام صادق ع میفرماییند انچه برخود نمی پسندی بردیگران هم مپسند.
رفتاری بسار زشت وبدور از مروت ومردانگی بوداین روش کمال ناجوانمردی بودبرای رسیدن به پست ومقام دنیوی واخر پیامبراکرم میفرماییند هرکس ابروی مومنی را حفظ کند بهشت براو واجب است حال چقدر راحت بهشت را بردنیا مقدم کردیم تا به جایی برسیم.افسوس افسوس وای برماکه چه میکنیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین