کد خبر: ۳۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

نخست‌وزیر هند ۲ خرداد به تهران می‌آید

نخست‌وزیر هند به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دوم خردادماه وارد تهران می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری تسنیم،پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از سفر نخست‌وزیر هند به تهران خبر داد و گفت: آقای "ناریندرا مودی" نخست‌وزیر هند را در این سفر دو روزه، یک هیئت بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در جریان این سفر چندین سند همکاری میان تهران و دهلی‌نو به امضا خواهد رسید، تصریح کرد: امضای این اسناد، روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور را تعمیق و شتاب خواهد بخشید.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به روابط دیرینه و خوب ایران و هند، به تشریح فرصت‌های گسترده فراروی دو کشور به ویژه در دوره پسابرجام در عمده حوزه‌ها پرداخت و اظهار داشت: اسناد و موافقت‌نامه‌هایی که قرار است در جریان سفر نخست‌وزیر هند به تهران امضا شود، عمدتا در بخش‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، تجاری، حمل و نقل و توسعه بنادر، فرهنگی، علمی و دانشگاهی است.

اسماعیلی افزود: سفر آقای "ناریندرا مودی" به تهران و امضای این اسناد همکاری، فصل نوینی از روند رو به رشد همکاری‌های تهران دهلی‌نو را در ابعاد مختلف رقم خواهد زد.

وی اظهارداشت: دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری و مقامات ارشد نظام در برنامه سفر رسمی نخست‌وزیر هند به تهران گنجانده شده و انتظار می‌رود در جریان دیدار وی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی علاوه بر موضوعات مرتبط با گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین