کد خبر: ۳۶۸۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

واکنش هاشمی به برخی ادعاها درباره ریاست مجلس

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:فعالان سیاسی بعضی جناح‌ها در دیدار با بزرگان انقلاب و نظام برای جلب نظر آنان به فرد موردنظر خود جهت ریاست مجلس تلاش می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
شگرد این دیدارکنندگان اینست که بعد از دیدار، خبرهای دلخواه خود را منتشر می‌کنند و آن را به بزرگان نسبت می‌دهند در حالی که این بزرگان چنین نظری ندارند و حاضر نیستند از قول آنها گفته شود فلان شخص باید رئیس مجلس شود.

از جمله کسانی که این روزها تقاضاهای زیادی برای دیدار با ایشان وجود دارد و بعد از بعضی دیدارهایی که صورت می‌گیرد از قول ایشان مطالبی منتشر می‌شود که بیانگر خواست منتشرکنندگان است، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

عده‌ای در صدد هستند با استفاده از جایگاه خاص و نفوذ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان مردم، چنین وانمود کنند که ایشان به ریاست فلان شخص نظر دارند.

 برای روشن شدن این مطلب و رفع هرگونه ابهام در این زمینه، روزنامه جمهوری اسلامی این موضوع را با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان گذاشت و نظر ایشان را جویا شد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتند: انتخاب رئیس مجلس، حق قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و ما حق نداریم برای نمایندگان تعیین تکلیف کنیم. همه باید صبر کنیم تا مجلس دهم کار خود را شروع کند و طبق قانون، افرادی که مایل هستند ریاست را برعهده بگیرند خود را نامزد کنند و نمایندگان مردم در مجلس نیز با آزادی کامل، آراء خود را به گلدان‌ها بریزند تا مشخص شود منتخب نمایندگان مردم برای ریاست مجلس چه کسی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزودند: طبیعی است افراد، تمایلاتی داشته باشند ولی انتخاب رئیس مجلس راهکار قانونی دارد و باید در وقت و جایگاه قانونی خود، عملی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین