کد خبر: ۳۶۸۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

آماده باش بازار برای آزادسازی قیمت خودرو/ بخشنامه جدید قیمت خودرو شنبه ابلاغ می‌شود

مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت در حالی صادر شده که به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار، با توجه به کمبود تقاضا و افزایش عرضه بازار کشش بالا رفتن قیمت بیشتر خودروهای ساخت داخل را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
اقتصاد نیوز نوشت: مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت 23 نوع خودرو سواری و تجاری در حالی صادر شده که برخی کارشناسان خودرو بر این باورند که با توجه به کمبود تقاضا، بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد.

آماده باش بازار برای آزادسازی قیمت خودرو/ بخشنامه جدید قیمت خودرو شنبه ابلاغ می‌شود
بر اساس این گزارش، آنگونه که رئیس شورای رقابت اعلام کرده بخش‌نامه افزایش قیمت انواع خودرو روز شنبه اول خرداد ماه از سوی این شورا به خودروسازان اعلام می‌شود اما برخی کارشناسان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز بر این باورند که در حال حاضر رقابت در بازار خودرو به حدی بالاست که نیازی به قیمت‌گذاری دولتی نیست و هر گونه افزایش قیمت باعث رکود بیشتر در بازار خواهد شد.

داود میرخانی‌رشتی، مشاور انجمن خودروسازان ایران در این باره به اقتصادنیوز گفت: آنگونه که خودروسازان اعلام کرده‌اند، قیمت های جدید را اعمال نخواهند کرد چرا که معتقدند در حال حاضر خودروهایی که به تولید می رسانند با قیمت تعادلی به فروش می‌رسد. 

او افزود: امتناع طرف عرضه و تقاضا از افزایش قیمت خودرو نشان دهنده آن است که دخالت دولت در امر قیمت‌گذاری دولتی نه به صلاح تولیدکننده است و نه مصرف‌کننده و بهتر است که دولت دست از قیمت‌گذاری خودرو بردارد.

مشاور انجمن خودروسازان گفت: سال‌هاست که با مدیران دولتی نامه‌نگاری می‌کنیم تا اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار قیمت‌گذاری شود اما آنها هر بار دخالت کرده یا از افزایش قیمت جلوگیری می کنند یا اینکه در مواقعی که لازم نیست اقدام به بالا بردن قیمت‌ها می‌کنند.

در همین زمینه علیرضا پورحسنی به اقتصادنیوز گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از چند روز دیگر آغاز می شود خود به خود به سبب کاهش سفرها، بازار راکد می شود بنابراین افزایش قیمت خودرو آن هم از سوی مراکز قیمت گذاری دولتی نوعی بدسلیقگی به شمار می رود.

او افزود: با توجه به اینکه اختلاف قیمت کارخانه ای برخی خودروهای ساخت داخل با قیمت بازار ناچیز است، این افزایش قیمت سبب خواهد شد که قیمت برخی خودروها در بازار آزاد از قیمت کارخانه ای آن کمتر شود.

پورحسنی تصریح کرد: بازار خودرو کماکان با کمبود مشتری روبروست و به نظر می رسد که قیمت خودرو کشش افزایش را ندارد و بهتر است اجازه دهند تا خودروساز در حاشیه بازار اقدام به قیمت گذاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
14
به جز درآمد مردم همه چیز با قیمت های جهانی !!!!
صدای عدالت
|
ESTONIA
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
3
همه چیز بستگی به همت مردم داره. اگه ماشین داخلی صفر نخرین قیمت نه تنها ثابت بلکه هر روز پایین هم خواهد آمد چرا که همه ما میدونیم این قیمتی که رو ماشین ها هست قیمت واقعی نیست!! من موندم اینا وقتی میان سمند رو خودرو ملی اعلام میکنن با خودشون چی فکر میکنن. خودروی ملی یعنی ماشینی که همه اقشار جامعه قدرت خرید اون رو داشته باشن ولی آیا همه میتونن بخرن!! داشتن یه پراید قرازه برای خیلی از خانواده ها یه آروزی محاله اونوقت... چرا به همه ارزون میفروشی به مردم خودت چند برابر قیمت!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین