کد خبر: ۳۶۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۹

سمينار فلسفه ميان فرهنگي و عالم معاصر؛ ارديبهشت 85

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سمينار فلسفه ميان فرهنگي و عالم معاصر در ارديبهشت ماه سال 85 از سوي گروه فلسفه دانشگاه غلامه طباطبايي برگزار مي شود. سايت "مطالعات ميان فرهنگي" به آدرس www.interculturalstudies.ir در اين باب اطلاعات بيشتري را در اختيار مي نهد؛ چنانچه بخش "مقالات" و "معرفي آثار" حاوي مطالب ارزشمند مرتبطي است. برگزاركنندگان اين سمنيار انگيزه هاي برپايي و برنامه هاي خود را چنين توصيف كرده اند:
سمينار فلسفه‌ي ميان فرهنگي در شرايطي كه مساله‌ي تكثّر فرهنگي و لزوم حفظ آن در جهت حل مسائل جهاني مورد توجه قرار گرفته است، در صدد بررسي اين مسأله است كه در چنين موقعيتي نسبتها و روابط بين فرهنگها چگونه تنظيم گردد؟
قبل از برگزاري سمينار تمهيداتي به اين شرح ملاحظه گرديد: نخست مسائل و انگيزه‌هايي که ما را به برپايي اين سمينار هدايت كرد، در نزد جمع بيشتري از اعضاي گروه علمي سمينار در قالب نخستين كارگاه به بحث گذاشته شد. (گزارش اين كارگاه را در بخش مربوطه مشاهده كنيد). پرسش‌هاي مهمّ برآمده از اين كارگاه براي حاضران در كارگاه و شماري از اهل نظر ارسال گرديد تا بر مبناي پاسخ‌هايي كه ارائه خواهد شد بخشي از دستور كار و مباحث كارگاه دوم فراهم گردد. اين كارگاه و كارگاه بعدي در آذر و اسفند ماه سال ‌جاري برگزار خواهد شد. نيز در اين ميان بخشي از مهمترين منابع مربوط به مطالعات ميان فرهنگي ترجمه و منتشر خواهد شد. اين فعاليّت‌ها زمينه مناسبي را فراهم خواهد آورد تا سمينار فلسفه ميان فرهنگي در ارديبهشت ماه 1385 برگزار گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین