کد خبر: ۳۶۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

عبدالله: بامرگ رهبر طالبان مانع بزرگ از سرراه صلح برداشته می شود

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که با تائید کشته شدن اختر محمد منصور رهبر گروه طالبان، تغییرات بزرگی در وضعیت این گروه به وجود خواهد آمد و مانعی بزرگ از سر راه صلح برداشته می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، «عبدالله عبدالله» روز یکشنبه در نشست شورای وزیران افغانستان گفت که بررسی نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا برای اطمینان یافتن از کشته شدن منصور در حمله هواپیمای آمریکایی ادامه دارد و در ساعات آنیده اطلاعات دقیق آن به دست خواهد آمد.
«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع امریکا نیز با انتشار بیانیه ای گفته است «ما هنوز در حال ارزیابی نتایج این حمله هستیم و اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم داد.»

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی «خودرو حامل» اختر منصور را در خاک پاکستان هدف قرار داد.
این در حالی است که بیانیه وزارت دفاع امریکا گفته است که رهبر طالبان شامگاه جمعه گذشته در یک نقطه دور افتاده در مرز پاکستان و افغانستان هدف حمله قرار گرفته است.
عبدالله گفت که اگر خبر کشته شدن منصور تایید شود فرصت تازه ای برای آن عده از طالبان که خواهان پیوستن به روند صلح هستند، ایجاد خواهد شد؛ زیرا منصور مانعی عمده برای گفت وگوهای صلح بود.

وی منصور را یکی از افراد برجسته طالبان دانست که مدیریت طالبان را در مدتی که راز مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین این گروه برملا نشده بود، برعهده داشت و اداره طالبان به دست وی بود.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که مقامات کاخ سفید، اندکی پس از حمله هوایی به خودروی حامل اختر محمد منصور، پاکستان و افغانستان را از حمله علیه رهبر طالبان مطلع کرد.
خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از مبدا واشنگتن و به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که مقامات هر دو کشور پاکستان و افغانستان اندکی پس از حمله (هوایی علیه ملا اختر محمد منصور ) مطلع شدند.

ملا اختر منصور تابستان سال گذشته و بعد از اعلام خبر ناگهانی مرگ ملا عمر، رهبر سابق طالبان پاکستان، به رهبری این گروه انتخاب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین