کد خبر: ۳۶۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

آیت الله سبحانی: مردم جهان از سازمان های بین المللی ناامید شده اند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: امروز مردم از سازمان های بین المللی مایوس شده و براین باورند که آنها نمی توانند گره از مشکلات موجود جهان باز کنند؛ بنابراین همه منتظر یک منجی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در مراسم نیمه شعبان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: در جهانی قرار داریم که یک ر‍ژیم را که سرزمین و خانه و کاشانه مردم را اشغال کرده است؛ صلح طلب، و حزب الله لبنان را که از آب و خاک خود دفاع می کند؛ تروریست خطاب می کنند.

وی ادامه داد: امروز که دنیا پر از ظلم و فساد است باید برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا و زمینه را برای ظهور فراهم کنیم.
آیت الله سبحانی بیان داشت: جامعه ای که در آن ظلم وفساد حاکم باشد یک جامعه مرده است و باید احیا شود؛ جهان درصورتی زنده می شود که در آن عدالت حاکم باشد.
وی اظهارکرد: در تاریخ جهان 2 کلمه عدل و حریت شیرین ترین کلمات است که هر 2 در عصر ظهور پدید خواهد آمد، امروز نیز هر مصلحی بخواهد در جایی کاری انجام دهد می گوید آمده ام ظلم را در جامعه ریشه کن کنم.

وی ادامه داد: در عصر ظهور حضرت امام عصر(عج) ، بندها گسسته و ظلم ها ریشه کن خواهد شد و عدل و داد جهان را فرامی گیرد.
آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه باید مقدمه ظهور را فراهم کنیم، گفت: در مرحله اول باید تکامل فرهنگی ایجاد شود، انقلاب امام مهدی (عج)، انقلاب شمشیر نیست بلکه انقلاب خودجوشی است که مردم ناامید از گذشته حضور دارند، مردم از سازمان های بین المللی مایوس هستند.
وی اظهار داشت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند چون این انقلاب خودجوش و مردم مایوس از گذشته بودند، انقلاب امام زمان(عج) نیز خودجوش است.

آیت الله سبحانی گفت: باید فرزندان خود را نسبت به فرهنگ مهدوی آگاه کنیم و جامعه نیز باید زمینه ساز ظهور باشد و تا زمانی که عقل ها کامل، شرایط فرهنگی فراهم و زمینه ظهور ایجاد نشود؛ امام مهدی نخواهد آمد، چون مردم 11 حجت خدا را شهید کردند.
این مرجع تقلید افزود: خطبا و نویسندگان نباید مردم و جامعه را نسبت به آینده ناامید کنند؛ بلکه همه باید نسبت به آینده امیدوار و منتظر ظهور قائم آل محمد (ص) باشیم.
وی گفت: ما باید همیشه نسبت به آینده امیدوار باشیم و فرزندان خود را عاشق حضرت ولیعصر(عج) کنیم.

مسجد مقدس جمکران در قم در نیمه شعبان سالروز میلاد امام مهدی (عج) میزبان هزارن نفر از زائران از سراسر کشور و جهان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین