کد خبر: ۳۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۵

هاشمي رفسنجاني: تهديدها را ناديده گرفته وفعالیت های هسته ای را ادامه می دهیم

آفتاب‌‌نیوز :


 هاشمي رفسنجاني افزود: آن‌ها مي‌خواهند منابع ويژه‌يي در انحصار خودشان داشته باشند که يکي از آن‌ها انرژي هسته‌يي است، لذا ما در تشخيص مصلحت نظام تصميم گرفتيم اين تهديدها را ناديده گرفته و به آن‌جا که مي‌خواهيم، برسيم.


هاشمي رفسنجاني در  ديدار با ایمه جمعه گیلان بابيان اين‌كه روحانيت ريشه طولاني در تاريخ ايران دارد اظهار داشت: با نگاهي به تاريخ ايران و مطالعه آن درمي‌يابيم در هر دوره‌اي که کشور دچار بحران شده، روحانيت حضور داشته و با مقاومت در مقابل حکومت‌هاي زور براي پيروزي اسلام گام برداشته است.

وي افزود: مردم هميشه به روحانيت متکي بوده‌اند و مشکلات فکري و امنيتي خود را براي روحانيت بيان مي‌کردند و روحانيت سپر بلاي مردم بوده است.

هاشمي رفسنجاني گفت: همواره روحانيت پناهگاه مردم، دين و شيعه بوده و هيچ‌گاه سرکوب نشده؛ به گونه‌اي که بعد از پيروزي انقلاب طبيعت ذاتي خويش را از دست نداده است.

وي با بيان اين‌که روحانيت هيچ گاه بناي صنفي نداشته و با زندگي ساده و بي‌آلايش همواره در سطح طبقات متوسط و پايين زندگي کرده است، آن را افتخاري دانست که بايد براي هميشه حفظ شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به روحانيون خاطر نشان کرد: شما با انتخاب اين راه و طلبه شدن سعادت دنيا و آخرت را براي خود رقم زده ايد.

وي با اشاره به نقش روحانيت در هدايت جامعه، به روز شدن دانش اين قشر مطابق با آخرين دستاوردها و دانش روز را خواستار شد و افزود: هر چند حرکت‌هاي خوبي در اين زمينه انجام شده اما روند کندي را دنبال مي‌کند که بايد شتاب بيشتري بگيرد. 

هاشمی رفسنجانی در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز تاسف از تاخير در بازسازي خسارت‌هاي وارد شده ناشي از بارش برف سال گذشته در استان گيلان گفت: تصور من بر اين بود که مبالغ تصويب شده براي بازسازي واحدهاي خسارت ديده تاکنون پرداخت و براي بازسازي به‌کار گرفته شده اما اين امر محقق نشده است.

هاشمي رفسنجاني افزود: متاسفانه علي رغم ضرورت بازسازي و راه‌اندازي صنايع در استان و بيکاري کارگران، اين واحدها راه‌اندازي نشده و کارگران براي دريافت حقوق مربوط به خودشان معطل مانده‌اند.

وي اضافه کرد: بخش‌هاي مختلف کشاورزي در گيلان تامين‌کننده نيازها و اقتصاد استان و کشور هستند و زندگي کشاورزان به کشاورزي وابسته است؛ اما با اين وجود اين بخش دچار مشکلاتي است که بايد به سرعت پي‌گيري شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌که تاخير در روند پي‌گيري مشکلات قابل قبول نيست، گفت: بايد اين روند شتاب بيشتري گيرد تا حق مردم را به گونه‌اي بدهند که نوش‌داروي بعد از مرگ سهراب نباشد. اميدوارم با پي‌گيري و مساعدت مسوولان، مشکلات حل شود.











بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین