کد خبر: ۳۷۰۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

راهبرد مخالفان برای تک‌دوره‌ای کردن روحانی

«مهم‌ترین مساله‌ای که جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مخالف دولت برای تک‌ دوره‌ای کردن دولت روحانی روی آن مانور خواهند داد، مسائل اقتصادی است.»
آفتاب‌‌نیوز :
 روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: «آنها نمی‌خواهند روشنگری کنند و می‌کوشند با ایجاد فضای تشویش و ناامیدی در جامعه تنها مشکلات را بزرگنمایی کنند و توجهی ندارند که بسیاری از این مشکلات باقیمانده از دولت پیشین بوده است.

زمانی که آقای روحانی دولت یازدهم را تحویل گرفت، تورم بالای چهل درصد بود و الان چیزی نزدیک به ١٠ تا ١١ درصد شده است. رشد اقتصادی در دولت پیشین با وجود فروش بالای نفت و درآمد بی‌سابقه دولت‌های نهم و دهم در آن زمان منفی بود.

دولت پیشین می‌توانست از آن درآمد هنگفت در پروژه‌ها و توسعه مسائل زیربنایی اقتصاد بهره گیرد اما متاسفانه چنین نشد و با حجم بسیار بالایی از بدهی‌ها دولت را تحویل داد و حتی صندوق توسعه ملی که از سوی دولت اصلاحات با ١٥ میلیارد دلار به دولت نهم تحویل داده شد، نیز خالی شده بود و به آن هم دست زده بودند.

دولت‌های نهم و دهم وضعیت اقتصادی را به اشکال مختلف به وضع بحران رسانده بودند. از طرفی در عرصه سیاست خارجی قطعنامه‌هایی علیه ایران در سازمان ملل تصویب شد و ایران‌هراسی در سراسر دنیا بیداد کرده بود. در زمینه سیاست خارجی و رشد اقتصادی کشور با بحران مواجه شده بود. لیکن دولت با وجود مشکلات زیادی که بر سر راهش بود، قدم‌های مثبتی برداشت و با توجه به این که مجلس دهم بیشتر در راستای حرکت دولت است در سال جاری وضعیت بهتری برای حل مشکلات مردم خواهد داشت. از آنجا که نزدیک به یک سال دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در پیش است، جریان‌های مخالف دولت کماکان بر طبل بزرگنمایی مشکلات کشور خواهند کوبید. آنها بخش‌های اقتصادی را شاه‌بیت انتقادات خود می‌دانند. در این راستا دولت از نظر ارتباط رسانه‌ای با مردم باید تقویت شود تا بتواند واقعیت‌ها را به مردم انتقال دهد. برای اینکه به وضعیت مطلوبی برسیم نیاز به بستر‌سازی

است.

موفقیت تیم مذاکره‌کننده نوعی بستر‌سازی بود که درآمد دولت به همین جهت می‌تواند تقویت شود. تا کنون دولت در جهت بستر‌سازی گام‌های بسیار خوبی را برداشته است. در حال حاضر فروش نفت کشور نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرده است و برجام تاثیر خوبی در افزایش درآمد دولت داشته است. مجموعا عمده راهبرد منتقدان دولت در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی و سپس مسائل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

در این حوزه‌ها تلاش می‌کنند تا دولت را کم کار جلوه دهند. در زمینه سیاست خارجی هم دولت را ناکارآمد و محافظه‌کار جلوه می‌دهند. آنها از نظر فرهنگی تلاش می‌کنند تا بگویند که دولت به مسائل ارزشی و انقلابی بی‌توجه است. البته اصولگرایان تندرو برد و اثر چندانی بر مردم ندارند. در انتخابات مجلس دهم ثابت شد که مردم نقدهای این دسته را چندان جدی نمی‌گیرند. مردم رویکرد مثبتی نسبت به این تفکر ندارند. همین شکست آنها باعث می‌شود که بیشتر برای در صحنه ماندن تلاش کنند. در این راستا دولت و حامیان دولت باید به روشنگری مردم نسبت به شرایط بپردازند.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
1
سلام.تابوده هم همین بوده وقتی جریانی پایگاه اجتماعی ندارد بااین روشها به دنبال مایوس نمودن مردم از انتخابشان هستند این روش قبلا هم (عبور از خاتمی)نتیجه عکس داده
روشی بی پایه واساس به نوعی اب در هاون کوبیدن است ومهم نیست.
پس جای هیچ نگرانی نیست وملت عزیز وفهیم میداند به موقع چه کند ومهمتر از همه متوسل شدن به این روش نخ نما شده وفقط به خاطر این است که چهره محبوب ندارندکه عرضه کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین