کد خبر: ۳۷۰۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

منتخبان تهران در انتخاب رئیس مجلس به چه‌کسی رای می‌دهند؟

خوشبین‌ترین اصلاح‌طلبان ایران هم باور نمی‌کرد رقابت ریاست مجلس بین دو گزینه لیست امید باشد و هر دو نامزد ریاست مجلس سعی کنند همراهی بیشتری با رای مردم داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
با نزدیک شدن به زمان انتخاب رئیس مجلس، اعضای فراکسیون امید و حامیان عارف کمپینی راه انداخته‌اند تا به صراحت با انتشار نام، از منتخبان تهران در انتخاب رئیس مجلس به چه‌کسی رای می‌دهند؟ریاست سرلیست اصلاح‌طلبان تهران در انتخاب رئیس مجلس حمایت شود.

از سی منتخب تهران، بهروز نعمتی و کاظم جلالی در مجلس نهم رابطه نزدیکی با لاریجانی داشتند و احتمالا در انتخاب رئیس مجلس نام او را خواهند نوشت. علی مطهری نیز که نقشی تعیین کننده در معادلات مجلس آینده دارد سعی کرده است در رابطه با هیات رئیسه سکوت کند و از موضع بیطرفانه توصیه‌هایی به طرفین داشته باشد.

با این حال گذشته از این سه نفر، به نظر می‌رسد وزن یاران عارف برای نشستن بر صندلی ریاست از یاران لاریجانی بیشتر باشد. «محمود صاقی»، «فاطمه سعیدی»، «احمد مازنی»، «غلامرضا حیدری» «سهیلا جلودارزاده» «پروانه مافی» «سیدفرید موسوی» «مهدی شیخ» «الیاس حضرتی» «مصطفی کواکبیان» «محمد علی وکیلی» «ابوالفضل سروش» «محمد جواد فتحی» و «محسن علیجانی» از جمله افرادی بودند که از ریاست عارف در روزهای گذشته حمایت کرده‌اند که احتمالا از میان سی منتخب تهران بیش از بیست و شش رای به سبد محمدرضا عارف ریخته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علاوه بر تهران و با احتساب شهرستان‌ها، در دور اول انتخابات ۸۸ نفر از لیست امید وارد مجلس شدند و ۳۷ نفر دیگر نیز که گرایش اصلاح‌طلبی یا نزدیک به دولت داشتند و عدد ۱۲۵ اصلاح‌طلب بر این اساس اعلام شد؛ با توجه به اینکه حتی در جلسه تحلیف نمایندگان که به عبارتی نخستین جلسه علنی مجلس دهم بود، چیزی حدود ۲۸۰ نماینده حضور داشتند، باید در نظر گرفت که احتمالا تعداد نمایندگان در تعیین ریاست کمتر هم خواهد شد؛ اگر عدد حضور نمایندگان در مجلس را همان ۲۸۰ در نظر بگیریم؛ بدین معنی است که رییس مجلس با ۱۴۱ رای هم می‌تواند بر کرسی نخست بنشیند. آیا عارف می‌تواند ۱۵ نماینده دیگر را به ۱۲۰ حامی کنونی خود اضافه کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین