کد خبر: ۳۷۱۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

تولید گندم در کازرون سه برابر افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: امسال از آغاز عملیات برداشت گندم دراین شهرستان تا کنون 49 هزار تن گندم برداشت شده که در مقایسه با سال 94 بیانگر سه برابر افزایش است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالصاحب قائمی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برداشت گندم در این شهرستان از اوایل اردیبهشت 95 آغاز شد و تا پایان خردادماه جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود این میزان برداشت به بیش از 50 هزار تن برسد. 
وی، میزان برداشت گندم در شهرستان کازرون در سال 94 را حدود 15هزار تن بیان کرد و گفت: بارندگی خوب و به موقع، مدیریت کشت، ارائه آموزش های لازم به کشاورزان، کشت مکانیزه و همچنین استفاده از بذر قابل کشت 'کریم' از عمده عوامل افزایش تولید گندم در این شهرستان است. 
قائمی ادامه داد: در سال زراعی جاری 21 هزار هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت گندم دیم و چهار هزار و 500 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافت و در مجموع سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با پارسال افزایش نداشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: امسال محمد پدرام یکی از کشاورزان این شهرستان با تولید پنج هزار و 540 کیلوگرم گندم دیم در هر هکتار، رکورد بیشترین تولید گندم دیم در استان فارس را به خود اختصاص داد. 
قائمی افزود: همچنین حسین اسکندری یکی دیگر از کشاورزان کازرون با برداشت 9 تن گندم آبی در هکتار، رکورد بیشترین تولید این نوع کشت را در شهرستان کازرون کسب کرد.
او اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کازرون از جمله شهرستان های فارس است که کشت دیم در آن انجام و همه ساله بذر قابل کشت از سایر استان ها به این شهرستان وارد می شود، با تلاش کشاورزان امسال تولید بذر قابل کشت و دارای گواهی در شهرستان کازرون تولید شده و در تولید این نوع بذر به خود کفایی رسیده ایم و نیاز به وارد کردن آن نداریم .
قائمی ادامه داد: در سال 96- 95، یک هزار و 200 تن از این نوع بذر قابل کشت در شهرستان کازرون تولید خواهد شد که علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به سایر استان ها نیز ارسال خواهیم کرد. 
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین