کد خبر: ۳۷۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

آخرین روند درمانی "سهیلا جورکش" در اسپانیا

"سهیلا جورکش" که به واسطه کار گذاشتن دوربینی در چشمش، بخشی از بینایی خود را به دست آورده بود، به دلیل از بین رفتن گوشت اطراف این دوربین دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفت و بخشی از گوشت دهانش را به استخوان اطرف دوربین پیوند زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سهیلا جورکش، قربانی اسید پاشی اصفهان چندی پیش از سوی وزیر بهداشت مجددا مورد معاینه قرار گرفت و برای انجام عمل جراحی بار دیگر به اسپانیا رفت. طبق گفته پزشک، او باید زودتر از اینها به اسپانیا می‌رفت اما این اتفاق نیفتاد تا پس از معاینه او توسط وزیر بهداشت اقدامات لازم برای سفر به اسپانیا فراهم شد.

بعد از حادثه اسید پاشی اصفهان، چشم راست سهیلا به طور کامل تخلیه شد و چشم چپ او هم با کار گذاشتن دوربینی قادر به دیدن شد. برای حفظ بینایی روی استخوان اطراف این دوربین را با گوشت دهانش پیوند زده بودند، اما این گوشت از بین رفته بود و به همین دلیل پس از اینکه دکتر هاشمی او را معاینه کرد، اقدامات لازم برای سفر دوباره او به اسپانیا فراهم شد.

روز سه شنبه عملی روی چشم او انجام شد و به گفته مادر سهیلا جورکش، دوباره بخشی از گوشت دهان او را برداشتند و روی استخوان اطرف دوربینی که در چشم او قرار دارد، پیوند زدند.

او با اشاره به معاینه چشم دخترش توسط وزیر بهداشت گفت: پس از اینکه آقای هاشمی چشم‌های سهیلا را معاینه کرد و دید گوشتی که روی استخوان گذاشته‌اند از بین رفته، دستور داد سریعا ما را به اسپانیا بفرستند و دکتر تمپرانو نیز روز سه شنبه عملی را انجام داد و گوشت دهان را روی استخوان چشم پیوند زد.

وی افزود: بعد از عمل، چشم سهیلا تار می‌دید و به همین دلیل دیروز (جمعه) دوباره عمل دیگری روی او انجام دادند و به خاطرایکه بیهوشی به عصب آسیب می‌رساند این کار را بدون بیهوشی انجام دادند. او خیلی زجر کشید و البته هنوز چشمانش کمی تار می‌بیند و منتظریم که دکتر روز دوشنبه معاینه کند و نظرش را بگوید.

همچنین سهیلا جورکش پس از انجام عمل جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ابتدا به تشکر از وزیر بهداشت پرداخت و گفت: می‌خواهم در ابتدا از مردی تشکر کنم که همیشه به داد من رسید. دکتر هاشمی وزیر بهداشت نور امید و ایمان را در من بیشتر کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: او چند هفته پیش من را معاینه کرد و نظرش این بوده که اورژانسی باید بروم چون ممکن بود برای چشمم مشکلی پیش بیاید که دوباره نابینا شوم. گوشتی که روی چشمم بود، ممکن بود عفونت کند و منجر به نابینایی من شود. حتی دکتر تمپرانو گفت اگر کمی دیرتر می‌رسیدی شاید بینایی‌ات را از دست می‌دادی. من می‌خواهم از وی تشکر کنم که کار ویزای ما را جلو انداخت تا بتوانیم بیاییم.

جورکش گفت: من باید از دکتر روحانی، دکتر ملکی، دکتر جوادی هم تشکر کنم که با کمک و همکاری آنها این پزشک به ما معرفی شد و به ما کمک کردند و همچنین مهندس همایون‌نژاد که در بحث روانشناسی همراه من بودند. امیدوارم با کمک این عزیزان بتوانم بینایی‌ام را به دست آورم.

او که ساعاتی پس از اولین عمل صحبت می‌کرد، عنوان کرد: دوست دارم زمانی که چشمم را باز می‌کنم انسان‌های نازنین بیشتری را ببینم. از خداوند سپاسگزارم که با قرار دادن چنین انسان‌هایی به من نشان داد که اگر ظلمت و نامردی هست، امید و روشنایی هم هست. بعد از این 19 ماه که از اسیدپاشی می‌گذرد من تنها درگیر چشم چپم بودم و هنوز نتوانستم اقدامی برای زیبایی‌های صورت و اعضای بدنم انجام بدهم.

جورکش با اشاره به اسید پاشی که روی او صورت گرفت و مشکلاتی که در این مدت داشته نیز گفت: هر زمانی که وارد اتاق جراحی می‌شوم و سختی‌ها و به هوش آمدن‌ها را تحمل می‌کنم، فقط یک سئوال در ذهنم هست که دلم می‌خواهد کسی جواب بدهد؛ به چه گناهی و چه جرمی باید این اتفاق برای من می‌افتاد؟ امیدوارم که روزی ریشه ظلم خشک شود و سایه نور و معنویت بر تمام انسان‌ها بیفتد و انسان‌هایی که خودشان را به خواب زدند از افرادی که نام بردم عبرت بگیرند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین