کد خبر: ۳۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۱

احضار 6 متهم پرونده سانحه سقوط هواپيماي C-130

آفتاب‌‌نیوز : در این اطلاعيه آمده است:
به اطلاع مردم شريف و مومن ايران اسلامي مي‌رساند:
1- سازمان قضايي نيروهاي مسلح پس از وقوع حادثه غم‌انگيز سقوط هواپيماي C130 و ارجاع پرونده به اين سازمان با تشكيل تيم ويژه تحقيق به سرپرستي بازپرس شعبه اول دادسراي نظامي تهران كار تحقيق و بررسي بر روي پرونده را با سرعت و دقت آغاز كرد .

2- تحقيقات و بررسي‌هاي تيم تحقيق سازمان قضايي نيروهاي مسلح در نهايت منجر به احضار 3 تن از مسوولان تيپ ترابري پايگاه هوايي مهرآباد و 3 تن از مسوولان برج مراقبت و تقرب فرودگاه مهرآباد به عنوان متهم به دادسراي نظامي گرديد كه پس از تحقيقات مقدماتي، در حال حاضر اين شش نفر با توديع وثيقه آزاد هستند. 

3- با وصول گزارش ارتش جمهوري اسلامي در خصوص اين سانحه، بررسي و تطبيق دقيق مفاد اين گزارش با تحقيقات تيم تحقيق سازمان قضايي نيروهاي مسلح آغاز و موارد ابهامات و نقايص قضايي موجود در اين گزارش به ستاد كل نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي ايران، جهت رفع ابهام و تكميل تحقيقات منعكس شده كه منتظر پاسخ مراجع ذي‌ربط هستيم. 

4- بناي سازمان قضايي نيروهاي مسلح بر بررسي جدي، دقيق و موشكافانه ابعاد مختلف و دستيابي به علل واقعي وقوع اين حادثه بوده و هست و اين امر تنها با تكميل تحقيقات فني و همه جانبه كارشناسان فني و قضايي و رفع ابهامات موجود ميسر است. لذا درخواست مي‌شود كه اشخاص حقيقي و حقوقي از گمانه‌زني و فرضيه‌بافي‌هاي مختلف در خصوص اين حادثه خودداري نمايند. 

5-در پايان از كليه نهادهايي كه در اين زمينه تحقيقاتي به عمل آورده‌اند درخواست مي‌شود كه نتايج تحقيقات خود را به همراه اسناد و مدارك موجود به اين سازمان ارسال نمايند تا مورد بهره‌برداري قرار گيرد. اين سازمان به تمامي ابعاد اين حادثه رسيدگي خواهد نمود و نتايج تحقيقات سازمان قضايي پس از تكميل، طي گزارش جامعي به اطلاع ملت شريف ايران خواهد رسيد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین