کد خبر: ۳۷۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۱۷

تأخیر در اعلام نهایی نتایج انتخابات عراق

آفتاب‌‌نیوز : رشید در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اعلام نتایج نهایی این انتخابات تا آخر هفته جاری غیر ممکن است و امیدواریم این تأخیر در اعلام نتایج هر چه سریعتر پایان بپذیرد و نتایج نهایی در روزهای آینده برای مردم عراق مشخص شود.
رهبر جبهه سنی ها در عراق گفت: اگر نتایج این انتخابات بدون بررسی های ناظران بین المللی اعلام شود ما این انتخابات را قانونی نمی دانیم و نتایج برای سنی های عراق ارزشی نخواهد داشت.
اگر چه رهبران سیاسی عراق امیدوارند که دولت این کشور تا اول فوریه سال جاری تشکیل شود ولی کارشناسان جهانی بر این باورند که این روند تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت.
کمال السعدی، مشاور ارشد ابراهیم الجعفری، نخست وزیر عراق گفت: این تأخیر در اعلام نتایج ممکن است این تصور را به وجود بیاورد که مقامات انتخاباتی عراق شایستگی برگزاری این انتخابات را نداشته اند.
وی افزود: با تأخیر در اعلام نتایج، مشکلی بوجود نخواهد آمد همانطور که درماه گذشته و هفته قبل شاهد آن بودیم ولی مردم عراق خواهان ان هستند که نتایج هر چه سریعتر اعلام شود ولی این تأخیر مربوط به دولت عراق نیست و ما به رای کمیته ناظر احترام خواهیم گذاشت.
حدود 1000 شکایت در خصوص برگزاری این انتخابات ارایه شده است که می تواند بر نتایج 30 هزار حوزه انتخاباتی بسیار تأثیر گذار باشد.
شعیب، مدیر اجرای تیم بین المللی گفت: این گروه کار بررسی انتخابات پارلمانی عراق را تا روزهای آینده انجام می دهد اما گزارش نهایی تا 22 ژانویه منتشر نخواهد شد.
وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس افزود: ما تمامی جوانب را بررسی خواهیم کرد و از تمامی مناطق در عراق اطلاعاتی را در خصوص این انتخابات جمع آوری کرده ایم و تاکنون با مشکل خاصی برخورد نکرده ایم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین