کد خبر: ۳۷۳۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

غربی های عضو داعش برای فرار دست به دامن دولتهای متبوع شان شدند

یک نشریه آمریکایی گزارش داد منابع دیپلماتیک گفته اند غربی هایی که قبلا به گروه تروریستی داعش پیوسته و اکنون به دلیل سرخوردگی و پشیمانی به دنبال فرار از این گروه و خروج از سوریه هستند خواهان کمک دولتهای متبوعشان برای بازگشت به خانه شده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اسپوتنیک، منابع دیپلماتیک به روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گفته اند اعضای غربی سرخورده گروه تروریستی داعش هر چه بیشتر به دنبال تماس برقرار کردن با دولتهای متبوعشان بوده و حتی برخی از آنها نزد ساختمانهای دیپلماتیک دولتهایشان در کشور ترکیه رفته اند تا از آنها برای بازگشت به خانه کمک بخواهند.

بر اساس گزارش این روزنامه به گفته این دیپلماتهای که متعلق به هیاتهای دیپلماتیک چند کشور غربی در ترکیه بوده اند برخی از این اعضای سرخورده داعش شبه نظامی بوده و برخی دیگر از آنها نیز مردمی بوده اند که زندگی در به اصطلاح خلافت برقرار شده از سوی گروه داعش را برگزیده بودند.

این در حالی است که گروه داعش در ماه های اخیر شکستهای فراوانی را در حملات علیه مقر خود واقع در استان رقه سوریه متحمل شده است.

مقامات آمریکایی در سال 2016 برآورد کرده اند که حدود 25000 شبه نظامی داعش در عراق و سوریه هستند که به میزان 10000 از سال 2015 کمتر شده است.

بر اساس گزارش بنیادی موسوم به بنیاد آمریکای جدید، 4500 شبه نظامی از کشورهای غربی عضو داعش شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین