کد خبر: ۳۷۳۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
هیلاری کلینتون و دونالدترامپ نامزدهای نهایی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان

"یک لحظه تاریخی برای زنان" در آمریکا؛ هیلاری کلینتون نامزد‌ نهایی دموکرات‌ها شد/ پیام تبریک اوباما و انتقاد سندرز

هیلاری کلینتون از هواداران خود به خاطر کمک به او برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری که از آن به عنوان یک لحظه تاریخی برای زنان یاد کرد تشکر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- او در جمع هوادارانش در تجمعی در نیویورک گفت: "به لطف شما، به یک مقطع مهم پا گذاشته‌ایم."خانم کلینتون که زمانی سناتور و در دوره‌ای وزیر خارجه بود اشاره کرد که "این اولین بار است که یک زن در تاریخ کشور ما نامزد یک حزب عمده می شود."

به گزارش آفتاب، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داده بود که خانم کلینتون امتیاز لازم برای کسب نامزدی حزب را جمع آوری کرده است؛ یعنی ۲۳۸۳ نماینده در گردهمایی سراسری حزب از نامزدی او حمایت خواهند کرد. این رقم شامل "نمایندگان ویژه" حزبی است که نه براساس آرای عمومی بلکه با لابی یا بر اساس تمایلات خود به یکی از نامزدها تعهد می دهند.روز سه شنبه در شش ایالت دیگر انتخابات مرحله مقدماتی انجام شد.

هیلاری کلینتون نامزد‌نهایی دموکرات‌ها شد/ستایش کلینتون از تحقق

شبکه های خبری در آخرین ساعات روز سه شنبه پیروزی خانم کلینتون در نیوجرزی را قطعی دانستند اما رقابت در سایر ایالات بزرگ مثل کالیفرنیا فشرده تر به نظر می رسد.

سناتور برنی سندرز رقیب خانم کلینتون به پیروزی در کالیفرنیا چشم دوخته است تا بتواند توجیه کافی برای ادامه مبارزه داشته باشد. امید او راضی کردن نمایندگان ویژه است اما ناظران موفقیت او را بعید می دانند.

خانم کلینتون در پی پیروزی در نیوجرزی در یک توییت نوشت: "خطاب به هر دختر کوچکی که آرزوهای بزرگ دارد:‌ بله می‌توانید به همه جا برسید، حتی ریاست جمهوری. این شب مال شماست."

انتقاد از ترامپ

همزمان پال رایان رئیس‌ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور دونالد ترامپ نامزد حزب را به سخنان نژادپرستانه در مورد یک قاضی مکزیکی الاصل متهم کرده است.

آقای رایان روز سه شنبه گفت: "این ادعا که کسی نمی تواند به خاطر نژاد کارش را درست انجام دهد همان تعریفی است که از یک سخن نژادپرستانه وجود دارد."

قاضی گونزالو کوریل مسئول رسیدگی به شکایتی علیه دانشگاه ترامپ است. اما آقای ترامپ گفته که با توجه به اینکه قاضی مکزیکی الاصل است نمی تواند در مورد او که خواستار ایجاد دیواری بلند بین آمریکا و مکزیک شده بی طرف باشد.

اظهارات آقای ترامپ در مورد این قاضی متولد آمریکا با موج انتقادها در داخل حزب جمهوری خواه روبرو شد.

او بعدا گفت که اظهاراتش سوءتعبیر شده است و انتقاد او حمله ای به همه مکزیکی ها نبوده است.

حمایت اوباما از کلینتون

در پی انتشار گزارش آسوشیتدپرس در مورد رسیدن خانم کلینتون به حد نصاب لازم، مایکل بریگز سخنگوی آقای سندرز در بیانیه‌ای از اقدام "شتابزده" رسانه‌ها در شمارش آرای نمایندگان ویژه انتقاد کرد و گفت که نبرد بر سر جلب نظر این نمایندگان ادامه خواهد یافت.او گفت که او برای تغییر نظر نمایندگان ویژه‌ای که قول حمایت از خانم کلینتون را داده‌‌اند تلاش خواهد شد.

سناتور اهل ورمانت که جمعیت عظیمی به خصوص رای دهندگان جوان جلب گردهمایی‌های او می‌شوند قول داده است به مشکل نابرابری درآمد، حداقل دستمزد و بار سنگین هزینه تحصیلات عالی رسیدگی کند.

آنتونی زرکر تحلیلگر امور آمریکای بی بی سی می گوید که کمپین آقای سندرز بر شعارهای ضدتشکیلاتی استوار بوده و این باعث هیجان زیادی در میان بازیگران قدرت در حزب دموکرات و اعضای پر و پا قرص حزب که بیشتر "نمایندگان ویژه" را تشکیل می دهند نشده است.

نمایندگان ویژه قول حمایت از یک کاندیدا را پیش از همایش ملی حزب اعلام می کنند اما رای نهایی و رسمی در زمان برگزاری همایش خواهد بود. در همین گردهمایی‌های ملی است که نامزد احزاب رسما معرفی می شوند.

باراک اوباما پیروزی هیلاری کلینتون را تبریک گفت

همچنین باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز سه‌شنبه به هیلاری کلینتون، برای پیروزی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری، تبریک گفت. کاخ سفید در بیانیه‌ای از آنچه کارزار تاریخی هیلاری کلینتون خواند، تقدیر کرد و آن را ادامه نبرد همیشگی خانم کلینتون برای خانواده‌های طبقه متوسط و فرزندان آنها توصیف کرد. اوباما در تماسی با خانم کلینتون، و برنی سندرز، رقیب او از حزب دموکرات، از فعالیت‌های آن دو بابت انرژی بخشی به دموکرات‌ها تقدیر کرد. 

به گزارش آفتاب، آسوشیتدپرس به نقل از مقام های کاخ سفید گزارش می دهد که آقای اوباما برای حمایت از خانم کلینتون در چند روز آینده آماده می شود.آقای اوباما روز یکشنبه تلفنی با برنی سندرز صحبت کرد اما جزئیات این محاوره فاش نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
2
سلام.کبوتران هرگز با بازها همنشین نمیشوند.

کبوتر هابا کبوتر هابهتر میتوانند اب ودانه بخورد تا بابازها.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین