کد خبر: ۳۷۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

شیخ سعودی: ایران، قدرت منطقه‌ای است

رئیس اتحادیه قبایل و اشراف کشورهای عربی، از ایران به عنوان قدرت منطقه ای یاد کرد و گفت: برخی ها حاضر به پذیرش این واقعیت نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
بخش فارسی پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم نوشت: معن الجربا، رئیس اتحادیه قبایل و اشراف کشورهای عربی، در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، برای حمایت از مقاومت، از ایران به عنوان قدرت منطقه ای یاد کرد و تاکید کرد: برخی نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که ایران اکنون به قدرت واقعی در منطقه تبدیل شده است.

معن الجربا با بیان اینکه سوریه نیز نشان داده است که می تواند در برابر دشمنان پایداری و ایستادگی کند و همچنان به محور مقاومت پایبند باشد، افزود: اینها واقعیت هائی است که برخی ها می خواهند همچون شترمرغی که سرش را زیر شن پنهان می کند، آن را نادیده گیرند.

این پایگاه اینترنتی با درج این میان تیتر که «عربستان تامین کننده منافع آمریکا» افزود: الجربا همچنین ضمن انتقاد شدید از عربستان به علت ناآرام کردن منطقه، اعلام کرد که سیاست های عربستان در منطقه در راستای تأمین منافع آمریکا و اسرائیل است و همین امر منطقه را ناآرام کرده است.

معن الجربا گفت: عربستان برای تأمین منافع آمریکا و اسرائیل تلاش می کند و برای عملی کردن سیاست هایش در منطقه توطئه فتنه فرقه ای و مذهبی را در پیش گرفته است. وی تاکید کرد، «در حالی که سیاست های عربستان در منطقه کاملا اشتباه است، سعودی ها با کمال تعجب برای مردم سوریه و یمن، آرزوی دمکراسی، آزادی و حقوق بشر می کنند.»
 
رئیس اتحادیه قبایل و اشراف کشورهای عربی، عربستان را در یمن و سوریه شکست خورده توصیف کرد و افزود، «ارتش عربستان در یمن دستاوردی کسب نکرده است و لذا نمی تواند با مداخله نظامی مستقیم و علنی در سوریه نیز دستاوردی کسب کند.عربستان اگر به مرحله دیوانگی و خودکشی برسد، احتمال مداخله نظامی مستقیم و علنی اش در سوریه وجود دارد ولی قدرت های جهانی اجازه کشیده شدن منطقه به جنگی بزرگ و شاید جنگی جهانی را نخواهند داد.»

تهدید عربستان مبنی بر مداخله نظامی مستقیم در سوریه چیزی جز تبلیغات رسانه ای نیست و پیش بینی نمی شود که چنین تهدیدی عملی شود.

معن الجربا با اشاره به ا ینکه ائتلاف عربستان نتوانسته است حوثی ها را شکست دهد، افزود: این ائتلاف حتی نتوانسته مانع ورود حوثی ها به خاک عربستان شود و سعودی ها هم اکنون با حوثی ها مذاکره می کنند تا آنها را از اراضی خود بیرون کنند. وی همچنین یادآورشد، «عربستان که نمی تواند در کشور کوچک و فقیری همچون یمن دستاوردی کسب کند، چگونه خواهد توانست خود را درگیر ماجراجوئی های منطقه ای و جهانی کند زیرا چنین کاری به صلاحش نیست لذا بهتر است که عربستان پل دوستی و برادری بین خود و دیگر کشورهای اسلامی و عربی بسازد و با آنها تعامل کند.»

الجربا تاکید کرد: عربستان که از دست یابی به پیروزی در یمن و سوریه بازمانده است، با توسل به رسانه های خود می خواهد خود را پیروز میدان جلوه بدهد. وی از عربستان و ترکیه به عنوان دو کشور پیرو آمریکا یادکرد و افزود: شاید گهگاه مخالفت های کوچکی با آمریکا در برخی از مسائل بکنند ولی هرگز نمی توانند به آمریکا «نَه» بگویند.

الجربا همه گروه های تروریستی منطقه را جیره خوار عربستان و قطر دانست و گفت: همه گروه های تروریستی فعال در سوریه از حمایت های قطر، عربستان و ترکیه برخوردار هستند و برخی از مقامات آمریکائی نیز به این واقعیت اذعان کرده اند. عربستان درپی نابود کردن سوریه است زیرا نظام دمشق یکی از محورهای مقاومت است و دشمن آمریکا و اسرائیل می باشد.

الجربا درباره مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در ژنو نیز گفت: حل بحران سوریه در ژنو به نفع عربستان و ترکیه نیست و این دو کشور می خواهند که سوریه را به بدترین شکل ممکن تخریب و نابود کنند و به همین دلیل در مذاکرات ژنو مانع تراشی و بهانه جوئی می کنند.

وی افزود: عربستان نمی تواند در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای منطقه کاری از پیش ببرد و نقش منطقه ای آل سعود در حال کمرنگ شدن است. هزینه های جنگ یمن بودجه عربستان را کاهش داده و به اقتصاد این کشور ضربه زده است. سازمان های مدافع حقوق بشر در گزارش های خود جرایم و جنایات جنگی عربستان در یمن را منعکس کرده اند و مردم اروپا و آمریکا از دولت های خود می خواهند که به جنایات های آل سعود در یمن پایان دهند.

العالم با درج این میان تیتر که «پیروزی های مقاومت برای عربستان فاجعه است»، اضافه کرد: معن الجربا همچنین درباره موفقیت های محور مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی در منطقه گفت، «اوضاع منطقه بیش از پیش تغییر خواهد کرد زیرا محور مقاومت پیروزی ها را یکی پس از دیگری به دست می آورد و کشورهای مانند ترکیه و عربستان چنین پیروزی هائی را برای خود و متحدانشان فاجعه می دانند.»

الجربا از عربستان به علت نادیده گرفتن قضیه فلسطین اشغالی انتقاد کرد و گفت: چرا عربستان و متحدانش که در یمن جنگ افروزی کرده اند، به فکر فلسطین و فلسطینی ها نیستند و آلام و مشکلات دیگر کشورهای عربی و اسلامی را نایده می گیرند؟

رئیس اتحادیه قبایل و اشراف کشورهای عربی منع اتباع ایرانی از ادای مناسک حج را اقدامی مشکوک خواند و گفت: منع اتباع ایرانی از ادای مناسک حج در سال کنونی جای شک و شبهه و سؤالات بسیاری دارد و اگر وضعیت حج به همین منوال ادامه داشته باشد، باید در آینده منتظر تغییر و تحولی در امر اداره اماکن مقدس باشیم.

این پایگاه اینترنتی با درج این میان تیتر که «فعالان سیاسی درعربستان تروریست معرفی می شوند»، تصریح کرد: الجربا عربستان را به فریب افکار عمومی متهم کرد و گفت، «عربستان برخی از اعضای القاعده را نیز به همراه فعالان سیاسی و حقوقی اعدام می کند تا افکار عمومی را منحرف کند و چنین وانمود کند که فعالان سیاسی و حقوقی نیز تروریست و خطرناک هستند.اعدام ها درعربستان ادامه خواهد یافت و هنگامی که فرد سرشناس و مهمی همچون نمر باقر النمر اعدام می شود، باید انتظار داشت که سرنوشت اعدام در انتظار افراد دیگری نیز باشد.»

وی با اشاره به اینکه عربستان به جای دلسوزی بیجا برای مردم سوریه و یمن بهتر است نگاهی به اوضاع داخلی خودش بیندازد و به فکر مردمش باشد، افزود: اکثر کسانی که در عربستان اعدام می شوند، فعالان سیاسی و حقوقی هستند، هیچگاه سلاحی به دست نگرفته اند و امنیت ملی و عمومی را به خطر نینداخته اند و شعار سرنگونی نظام حاکم را سرنداده اند.

رئیس اتحادیه قبایل و اشراف کشورهای عربی برای حمایت از مقاومت یادآور شد: عربستان در چند دهه گذشته سیاست مشت آهنین را برای سرکوب فعالان سیاسی و حقوقی این کشور درپیش گرفته و پادشاه جدید این کشور برخلاف دیگر کشورهای منطقه اصلاحات لازم را در امور اقتصادی و سیاسی و حقوقی ایجاد نکرده است.

وی افزود: احکام اعدامی که دستگاه قضائی عربستان برای فعالان سیاسی و حقوقی صادر می کند ، لکه ننگی بر پیشانی این کشور است.

پایگاه اینترنتی العالم در پایان با درج میان تیتر «خودکشی آل سعود در عرصه سیاسی»، به نقل از معن الجربا نوشت: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه جدید عربستان سیاست های نسنجیده ای را در پیش گرفته است و همگان این مساله را می دانند و می بینند که آل سعود امروز در عرصه سیاست دست به خودکشی می زند.

الجربا محمد بن سلمان پسر ملک سلمان را همه کاره عربستان توصیف کرد و گفت: محمد بن سلمان همه امور سیاسی و اقتصادی عربستان را به دست گرفته است و درک درستی از واقعیت های منطقه ای و جهانی ندارد.

وی از اختلاف عربستان، امارات، کویت و قطر بر سر مسائل مرزی خبر داد و تاکید کرد: عربستان درپی سیطره بر خلیج فارس است و به علت توسعه طلبی و سیطره جوئی اش با امارات ، کویت و قطر مشکلات و اختلافات سیاسی و مرزی دارد. عربستان امروز در یمن با امارات دچار اختلاف شده است و در سوریه نیز با قطر مشکل و اختلاف دارد و در مسائل اقتصادی نیز درپی حفظ برتری خود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وی در پایان گفت: عربستان همچنین درپی گسترش وهابیت در منطقه است و با همین کار کشورهائی را دچار مشکل و بحران کرده است ولی وهابیت که هیچ ربط و ارتباطی به اهل تسنن ندارد، به علت هوشیاری ملل منطقه، دیگر نمی تواند اهداف خود را پیش ببرد زیرا ملت ها به ماهیت ضد اسلامی و فتنه گری وهابیت پی برده اند و رسانه ها، اینترنت و شبکه های اجتماعی کمک بسزائی در افزایش هوشیاری ملت ها ایفاء کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین