کد خبر: ۳۷۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۸

عملکرد 8 ساله دولت خاتمي در وزارت ارشاد در صحن مجلس بررسي مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز :  
آرين منش گفت:«کميته تحقيق و تفحض از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تقسيم کار ميان چهار کميته و با همکاري يازده نفر از اعضاي کميسيون فرهنگي، کار بررسي عملکرد وزارت ارشاد را آغاز کرده است. با بدست آمدن گزارش ها، جلساتي در داخل کميسيون فرهنگي شکل خواهد گرفت تا با بررسي دقيق تر گزارشات، گزارش نهايي براي طرح در صحن مجلس آماده شود.»
کميته امور فرهنگي و رسانه ها، کميته امور اداري و مالي، کميته امور حج و زيارت و کميته امور هنري و سينمايي چهار کميته بررسي کننده عملکرد وزارت ارشاد هستند.
آرين منش درباره روش کاري کميته تحقيق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:«تلاش داريم با بررسي عملکرد اين وزارتخانه در حوزه هاي مختلف گزارش کاملي از فرِآيند فرهنگي کشور در اين وزارتخانه بدست آوريم. براي هر کدام از کميته ها يکي از اعضاي کميسيون مسئول شده تا با کمک ديگر دوستان آمار دقيقي از عملکرد وزارت ارشاد بدست آيد.»
يکي از مراحل بررسي عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تهيه گزارشي از چاپ کتاب در سال هاي گذشته است. به گفته "لاله افتخاري"، منشي کميسيون فرهنگي مجلس نمونه هايي از کتاب هايي که از نظر نمايندگان مجلس با مباني اخلاقي، انقلابي و ديني مردم منافات داشته است، تهيه شده است.
آرين منش درباره اين طرح گفت:«طرح جمع آوري نمونه هايي از کتاب هايي که از نظر ما مشکل دار هستند توسط کميته امور فرهنگي و رسانه ها و با مسئوليت "فاطمه رهبر"، عضو کميسيون فرهنگي مجلس انجام گرفته است. اين طرح ابتدا در کميسيون مطرح مي شود و نتايج بررسي ها همراه گزارش نهايي کميته تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد به اطلاع ديگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي رسد.»
کميته امور فرهنگي و رسانه ها در جريان بررسي هاي خود ديگر مسائل حوزه نشر کتاب مانند بحث يارانه هاي نشر را نيز پيگيري مي کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین