کد خبر: ۳۷۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

حريق بمو همچنان ادامه دارد/ درخواست کمک از مردم

اخبار و گزارش‌ها از ادامه حريق در منطقه حفاظت شده كوهستاني بمو در شيراز حكايت دارد و مسئولان نسبت به لزوم همراهي گروه‌هاي مردمي براي مهار آتش فراخوان داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
مدير كل مديريت بحران استانداري فارس در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بعد از 48 ساعت با تلاش همه نيروهاي مردمي و همراهي دستگاه‌هاي مسئول، از ارتش، سپاه، بسيج، منابع طبيعي، هلال‌احمر، محيط زيست و ساير دستگاه‌ها آتش گردنه خرسي پاسارگاد مهار شد.

حسن فياض‌پور افزود: بلافاصله اخباري درباره وقوع حريق در محدوده پارك ملي بمو اعلام شده كه اكنون همه تيم‌هايي كه در منطقه پاسارگاد حضور داشتند، به سمت بمو در حال حركت هستند.

وی با بيان اينكه تيم‌هايي از حفاظت محيط زيست به سمت منطقه و در همان ساعات اوليه اعزام شده‌اند، گفت: از طريق پايگاه هوايي شهيد دوران شيراز، هماهنگي براي اعزام يك فروند بالگرد انجام شده است تا بتوانيم هلي‌برد نيروي انسان و امدادي را داشته باشيم.

وي با بيان اينكه نياز به حضور نيروهاي تازه نفس مردمي خصوصا از جوامع محلي وجود دارد، گفت: امكان انتقال نيروهاي مردمي از محل پد هلي‌كوپتر پالايشگاه شيراز واقع در جاده شيراز مرودشت، وجود دارد و افراد داوطلب مي‌توانند به اين محل مراجعه كنند.

فياض‌پور ابراز اميدواري كرد كه با همراهي همه دستگاه‌ها و مردم، قبل از تاريك شدن هوا، آتش ارتفاعات بمو، مهار شود.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس نيز در گفت و گو با خبرنگاران ايسنا منطقه فارس، گفت: حريق در ارتفاعات بمو همچنان ادامه دارد و نیروهای تخصصی به همراه نيروهاي مردمي، تلاش خود براي مهار آتش را آغاز كرده‌اند.

حمزه ولوي با بيان اينكه تا زمان مهار آتش در پاسارگاد حضور داشته است، گفت: اكنون شخصا در مسير جاده بمو براي حضور در محل هستم و هنوز گزارش دقيقي از ميزان وسعت و حجم آتش در دست ندارم.

وی محل وقوع حريق را صخره‌های شمالي ارتفاعات بمو اعلام و اضافه كرد: اين نقطه، منطقه‌اي علفي است كه هيچ بوته و درختي در آن قرار ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: نیروهای تخصصی و فنی این اداره کل که در مسیر پارسارگاد به شیراز در حرکت بودند پس از اعلام حریق در منطقه حفاظت شده بمو، بلافاصله به آن منطقه عزيمت كرده‌اند.

ولوي حضور مردم و گروه‌هاي مردمي را كمكي براي اطفاء هرچه سريعتر حريق دانست.

به گزارش ايسنا، دود ناشي از حريق ارتفاعات بمو از نقاط مختلف شيراز قابل رويت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین