کد خبر: ۳۷۴۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

تجمع کودکان یمنی علیه سازمان ملل

شماری از کودکان یمن با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا، حذف نام عربستان سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک را محکوم کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، کودکان یمنی روز گذشته با تجمع مقابل ساختمان سازمان در اقدامی نمادین پول توجیبی خود را داوطلبانه به سازمان ملل دادند تا بلکه این سازمان از کمک های عربستان بی نیاز شود و به جنایات ائتلاف متجاوزان تحت رهبری این کشور علیه آنها توجه کند.
کودکان یمنی همچنین با سردادن شعارهایی خواستار آزادی سازمان ملل و توقف لابی سعودی شدند.

آنان پلاکارد هایی نیز با خود حمل می کردند که در آن حمله به یمن محکوم شده بود.
کودکان یمنی از جامعه بین الملل و ملت های آزاد جهان خواستند، سازمان ملل را به خاطر مشارکت در کشتار کودکان یمن در «لیست ننک» قرار دهند.
آنها همچنین تاکید کردند که ملت یمن زیر بار محاصره آمریکایی- سعودی نخواهد رفت.
سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی در 13 خردادماه، ائتلاف نظامی علیه یمن به رهبری عربستان را به دلیل کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد و ائتلاف سعودی را مسوول مرگ 60 درصد کودکان در جنگ این کشور معرفی کرد. البته این انتقاد سازمان ملل از ریاض دوام چندانی نداشت و یک هفته پس از آن در 20 خرداد، «بان کی مون» دبیرکل این سازمان از خارج شدن نام عربستان از فهرست نامبرده خبر داد.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
1
1
اي كاش اگر خرج ميشد هوشمندانه خرج ميشد و تعدادي از اين كودكان عزيز را بصورت كاملا رسمي مقابل سازمان ملل ميبردنند تا از نزديك جهان شاهد باشدو گرنه تجمع در خرابه هاي يمن دل خواب زده ايي را نمي لرزاند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین