کد خبر: ۳۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۳

رییس جمهور ونزوئلا:فرزندان کسانیه مسیح را به صلیب کشیدند،امروز تمام ثروت جهان را در اختیار خود دارند.

آفتاب‌‌نیوز :

پس از جنجال گسترده صهيونيست‌ها عليه فيلم سينمايي «مصائب مسيح» مل گيبسون و فروش گسترده اين فيلم در سينماهاي سراسر دنيا، اين بار هوگو چاوز به انتقاد از صهيونيست‌ها پرداخته كه پس از مصلوب كردن مسيح(ع)، اكنون سرچشمه تمام بدبختي‌هاي مردم جهان شده‌اند.

به گزارش آفتاب، «هوگو چاوز»، رئيس‌جمهور ونزوئلا، به مناسبت سال جديد مسيحي در مركز اسكان افراد بي‌سرپناه در «ميراندا» در استان زوليا حضور يافت و پس از بازديد از اين مركز، طي سخناني، با تبريك سال مسيحي، به نقش امپرياليسم و نئوليبرال‌ها در جهان پرداخت و علت بيشتر بدبختي‌هاي جامعه جهاني را وجود اين پديده اعلام كرد.

وي در ادامه غيرمستقيم به پيوستگي اين جريان با صهيونيست‌ها پرداخته گفت: مسيح فرمانده فرماندهان، مسيح عدالت‌گر، مسيح انقلابي. ما بيش از هميشه به او نياز داريم و جاي خالي او بيش از هميشه در ميان ما احساس مي‌شود. امروز ما مي‌بينيم كه فرزندان همان كساني كه مسيح را به صليب كشيدند، ثروت جهان را به تصرف خود درآورده‌اند.

از آنجايي كه بيشتر مسيحيان بر اين عقيده هستند كه حضرت مسيح(ع) به صليب كشيده شده و عامل به صليب كشيده شدن ايشان، يهوديان دوران آن حضرت بوده‌اند، اين گفتار چاوز، مستقيما متوجه يهوديان شده و خشم آنان را از اين سخن برانگيخته است.

در سال‌هاي گذشته، با روي كار آمدن «پاپ ژان پل دوم»، اقدامات وسيعي براي كمرنگ كردن نقش يهوديان در اين واقعه تاريخي در جهان انجام شد و براي نخستين بار، پاب به كنيسه يهوديان رفت.

به گفته منابع صهيونيستي، اظهارات چاوز مي‌تواند دوباره اين كينه ديرينه بين مسيحيان و يهوديان را شعله‌ور سازد.


سازمان «سيمون ويزانتال» ـ مركز يهوديان آمريكاي لاتين، واقع در آرژانتين ـ در اطلاعيه‌اي، ضمن محكوم كردن اظهارات رئيس‌جمهور ونزوئلا، خواستار معذرت خواهي رسمي و علني وي از يهوديان شده و خاطرنشان كرده است كه سكوت در اين مورد، باعث تأييد و تقويت اين تفكر خواهد شد كه يهوديان هم در به صليب كشيدن مسيح(ع) مجرم هستند و هم اين‌كه ثروت جهان را تصاحب كرده‌اند.

در كشور ونزوئلا، جامعه يهوديان، 1/0 درصد كل جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهد. اين جامعه مشكوك به دست داشتن در ترور نافرجام چاوز در سال 2002 ميلادي هستند. در آن زمان، رسانه‌هاي اين كشور، دست داشتن سازمان جاسوسي «موساد» در اين ترور نافرجام را افشا كرده بودند.

در همين زمينه در 29 فوريه سال گذشته، پليس در ادامه تحقيقات خود، مركز يهوديان در كاراكاس را مورد بازرسي قرار داد.

روزنامه «ليبراسيون» در زمينه بيانات چاوز در شماره اخير خود نوشت: با اين‌كه اظهارات چاوز در رسانه‌ها منعكس نشد، ولي اين اظهارات، باعث نگراني شديد يهوديان شده است.

به نوشته اين روزنامه، چاوز كه به عنوان قهرمان ضدامپرياليست و نئوكاپيتاليست در آمريكاي لاتين شهرت دارد، تحت تأثير «نوربرتو سرزو»، نويسنده آرژانتيني ـ كه از دوستان وي مي‌باشد ـ قرار گرفته و اين اظهارات ناشي از اين تأثير است.

اين نويسنده آرژانتيني، كمي پيش از مرگش در سال 2003 در مورد اتهام ضديهودي بودن خود اعلام كرد: من نه ضديهودي هستم و نه نازي، تنها مي‌خواهم ثابت كنم كه بخش وسيعي از داستان كشتار يهوديان در زمان نازي‌ها، طوري دستكاري شده تا بتوان از آن يك اسطوره ساخت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین