کد خبر: ۳۷۵۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

بازدید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از مراکز علمی و دانشگاه های آلمان

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور و پیشرو در ایجاد بستر کار آفرینی جایگاه ویژه ای را در آموزش نیروی کار و تکنسین مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی کشور دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی دکتر محمد اخباری رییس دانشگاه، که در سفر آلمان به سر می برد پس از بازدید از مراکز علمی و دانشگاه های این کشور صبح امروز، چهارشنبه به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل این سفارت خانه حضور یافته و با علی ماجدی سفیر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آفتاب، در این دیدار دکتر اخباری ضمن تشریح اهداف سفر خود اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور و پیشرو در ایجاد بستر کار آفرینی جایگاه ویژه ای را در آموزش نیروی کار و تکنسین مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی کشور دارد.

بازدید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از مراکز علمی و دانشگاه های آلمان


وی افزود: اکنون این دانشگاه مصمم به گسترش فعالیتهای بین المللی بوده و علاقه مند است همکاری های بیشتری را در زمینه برگزاریدوره های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقا سطح دانش و توانایی مدرسان دانشگاه داشته باشد.

وی ادامه داد: بهره برداری از تجربیات دانشگاه ها و سازمانهای مرتبط با آموزشهای مهارتی آلمان در زمینه طراحی استانداردهای آموزشی ونظام های مدیریتی این آموزشها از جمله اهداف مهم این سفر است.

دکتر اخباری خاطر نشان ساخت: مجموعه های علمی کاربردی کشور آلمان از امکانات بسیار پیشرفته ای جهت آموزش فناوری های نوین برخوردار است لذا ما به دنبال آن هستیم تا زمینه حضور این فناوری ها را برای آموزش های مهارتی دانشجویان ایرانی فراهم نماییم.

در ادامه این نشست علی ماجدی سفیر کشورمان در آلمان با خوشامد گویی به رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و هیات همراه بر نقش و اهمیت منحصر به فرد دانشگاه جامع علمی کاربردی در پیاده سازی و انتقال نظام آموزشی مهارتی آلمان به ایران تاکید کرد.

وی در ادامه قول مساعد داد تا در انتقال دانش و فن آوری های نو با مقامات آموزش عالی و سازمانهای سیاستگذار مرتبط با آموزش های مهارتی کشور آلمان مذاکره و گفتگو نماید.

همچنین در ادامه این سفر، دکتر اخباری با یورگن وربرگ مدیر کل وزرات علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر اخباری ضمن تشکر از میزبانی این ایالت اظهار داشت: ایجاد و توسعه همکاری در زمینه ی برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقاء سطح دانش و توانایی مدرسان و اعزام اساتید و دانشجویان جهت شرکت در دوره های تکمیلی دانشگا ههای آلمان از جمله برنامه های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

در ادامه این دیدار آقای یورگن وربرگ وزیرعلوم ایالت بادن ورتمبرگ آلمان به معرفی نظام آموزشهای مهارتی این ایالت پرداخته و گفت: این ایالت با بیست و سه دانشگاه علمی کاربردی دولتی و بیست و هشت دانشگاه علمی کاربردی خصوصی، دوره های دانشگاهی را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برگزار می نماید.

گفتنی است دکتر الریش ماخ رییس موسسه بین المللی بادن ورتمبرگ و خانم الکساندر احمد معاون این موسسه و دوتن از مدیران وزارت علوم این ایالت از دیگر میهمانان این دیدار بودند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
محیط دانشگاه مورد هدف تهاجم فرهنگی دشمن است، برخی حرکت‌ها و اندیشه‌ها، فضا را برای دشمن باز می‌کند؛ در این شرایط ما نیازمند غیرت‌مندی این استاد و اساتید بسیجی هستیم برخی سعی دارند در محیط دانشگاه با تهاجم بر نخبه‌پروران فضا را زیر سئوال ببرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین