پایگاه خبری آفتاب
۱۸ /خرداد /۱۴۰۵
Monday 08 June 2026
کد خبر:۳۷۵۲۴۹
۰۱:۳۰
۱۳۹۵/۰۳/۲۷

خوراکی‌های سرشار از غلات برای عمر طولانی‌تر

خوراکی‌های سرشار از غلات برای عمر طولانی‌تر
محققان دانشگاه هاروارد براساس نتایج یک مطالعه بزرگ اعلام کردند که مصرف غذاهایی حاوی غلات همچون حلیم که از آب و یا شیر و در برخی موارد گوشت نیز در آنها استفاده می شود، خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
۰۱:۳۰
۱۳۹۵/۰۳/۲۷
به گزارش آفتاب نیوز،
این مطالعه یک مرور سیستماتیک روی 12 مطالعه قبلی درباره غلات سبوس دار است که در مجموع روی 786 هزار و 76 نفر انجام شده است.

این بررسی نشان داد که مصرف 70 گرم غلات سبوس دار در روز خطر مرگ ناشی از هر علتی را تا 22 درصد کاهش می دهد و به طور خاص مرگ ناشی از ابتلا به سرطان را تا 20 درصد و مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را نیز تا 20 درصد کاهش می دهد.

دکتر کی سان، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه هاروارد گفت: بر اساس مدرک محکم ناشی از این متاآنالیز تصور می کنم که دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی باید مصرف غلات سبوس دار را به عموم مردم و نیز بیماران مبتلا به برخی بیماری ها، برای کمک به ارتقای سلامت و احتمالا کاهش مرگ و میرها، توصیه کنند.

به گزارش ایرنا، خوراکی های سرشار از غلات سبوس دار شامل سبوس و جو دوسر هستند و مواد مغذی فراوانی همچون پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک دارند.


گزارش خطا
برچسب‌ها:
غلات
ارسال پیام
captcha