کد خبر: ۳۷۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۰

سی.ان.ان: برای حضور ایران در جام جهانی رأی بدهید

آفتاب‌‌نیوز : در همین حال به رغم اعلام مقامات تهران مبنی بر اینکه فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است، اکنون سه کشور اروپایی و واشنگتن خواهان ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل هستند و در صورت تحریم اقتصادی بسیاری از فعالیت های تهران در جهان از قبیل، سفر دیپلمات ها به خارج از کشور،‌ انعقاد قراردادهای اقتصادی، خرید نفت از ایران توسط کشور ثالث محدود و حتی قطع خواهد شد.
یکی از مهم ترین اثرات می تواند تحریم تیم فوتبال ایران از حضور در جام جهانی 2006 آلمان باشد. اکنون کشور آلمان، میزبان این مسابقات با این تحریم موافق است و خبرگزاری سی.ان.ان با قرار دادن نظرسنجی اینترنتی در وب سایت خود در حاشیه خبر دیدار آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان و جورج بوش، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تهدید اخیر دولت ایران، از مردم جهان خواسته است که درباره حضور ایران در جام جهانی پس از اقدام اخیر تهران رأی بدهند.
هر چند نتایج این نظرسنجی تاثیر چندانی بر تصمیم فیفا در خصوص حضور ایران در مسابقات جام جهانی آلمان نخواهد داشت. ولی می توان گفت که این قبیل اقدامات و برگزاری نظرسنجی های اینترنتی روند برخورد با پرونده ای هسته ای ایران را تشدید خواهد کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۴/۱۰/۲۷
0
0
شركت در مسابقه جام جهاني فوتبال حق ايران است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین